نمایش یک قاتل سریالی با حجاب چادر؟! / توضیحات «مهدی مطهر» تهیه کننده مستندسینمایی «مهین»

نمایش یک قاتل سریالی با حجاب چادر؟! / توضیحات «مهدی مطهر» تهیه کننده مستندسینمایی «مهین»

نمایش یک قاتل سریالی با حجاب چادر؟! / توضیحات «مهدی مطهر» تهیه کننده مستندسینمایی «مهین»
۱۳ مرداد ۱۳۹۸

مستند «مهین» به کارگردانی «محمدحسین حیدری» و تهیه کنندگی «مهدی مطهر»، روایتی از اولین قاتل زن سریالی ایران، «مهین قدیری» است که در سال های 87-88 مرتکب چندین فقره قتل شد.

آیین رونمایی از مستند مهین، 10 مرداد 98 با حضور سخنگوی قوه قضاییه برگزار شد و طی این مراسم، مهدی مطهر تهیه کننده اثر، در خصوص دلیل استفاده متهم از حجاب چادر در طول این فیلم، توضیحاتی ارائه کرد. همچنین ایشان به دلیل ایجاد برخی سوء تفاهم ها برای مخاطبان، یادداشتی درباره این مساله ارسال کرده که در ادامه می خوانید:

ذکر این نکته برای دوستان و عزیزانی که فیلم را دیده باشند، شاید بدیهی و حتی خنده دار باشد؛ اما برای کسانی که صرفا با مستند «مهین» از طریق تیزر مواجه شدند شاید این شبهه به وجود بیاید که چرا مهین را محجبه نشان داده ایم؟!

در قوانین قضایی تا چندی پیش، متهمین با جرم های مختلف، بالاجبار با حجاب کامل در محکمه های قضایی حاضر می شدند که البته من هم این موضوع را وهن حجاب و چادر می دانم، البته خوشبختانه با پیگیری های رییس محترم قوه قضاییه، این مشکل حل شده است.

در هر حال در تصاویر مستند دادگاه، مهین قدیری با توجه به قوانین، بالاجبار محجبه است و در فیلم به جهت رعایت تطبیق با واقعیت در دو موقعیت، محجبه ظاهر شده، یکی در مواقعی که در امامزاده ها و اماکن مقدسه برای اعتمادسازی قربانیانش و دیگری در هنگامی که اسیر قانون شده و الا در بقیه موارد، ایشان با حجاب خودش که مانتو بوده، ظاهر شده است.

البته اساسا این شبهه برای کسانی که فیلم را تماشا کرده اند، به وجود نمی آید و این توضیحات برای کسانی است که صرفا از طریق تیزر با مستند مهین روبرو شده اند.

جهت اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: