روایت تاریخ اشغال ایران با چاشنی درام در«نامه‌های کارستن»

روایت تاریخ اشغال ایران با چاشنی درام در«نامه‌های کارستن»

روایت تاریخ اشغال ایران با چاشنی درام در«نامه‌های کارستن»
۰۳ شهریور ۱۳۹۷

«نامه‌های کارستن» به کارگردانی «عطا پناهی» درباره تاریخ اشغال ایران توسط متفقین سوم تا پنجم شهریور از ساعت 20:30 روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

به گزارش سایت خانه مستند و  به نقل از خبرگزاری فارس، عطا پناهی گفت: «نامه‌های کارستن» مینی سریالی سه‌قسمتی درباره یک خلبان آلمانی است که هم‌زمان با جنگ جهانی دوم وارد ایران می‌شود و در زمان فعالیتش در کشور ما برای همسرش لیانا در برلین نامه می‌نویسد.

وی افزود: این مستندنمایشی با چاشنی درام، بیننده را با شرایط اجتماعی اقتصادی ایران در سال 1320 آشنا می‌کند و تماشای آن برای ایرانی‌ها بسیار مهم است، خصوصاً جوان‌ترهایی که شاید کمتر مطالعاتی تاریخی داشته باشند.

پناهی گفت: «نامه‌های کارستن» التهاب ایران 1320 روزهای پایانی جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند و اطلاعات خوبی درباره اینکه چرا ایران درگیر ماجرای جنگ شد؟ دلایل به وجود آمدن پهلوی و .. در اختیار بیننده می‌گذارد.

این کارگردان افزود: فرایند تولید این مستند بیش از یک سال طول کشید، بخش مهمی از این زمان را صرف تحقیق و پژوهش کردم و تولید برایم پیچیده نبود چون دقیقاً می‌دانستم چه‌کار باید بکنم.

نویسنده و پژوهشگر «نامه‌های کارستن» گفت: در این فیلم از تصاویر آرشیوی بکر و کمتر دیده‌شده‌ای استفاده کردیم و صحنه‌هایی از آن دوران هم با بازی فرشته ارسطویی، محمد سلطانی، علیرضا اخوان، سپهر صادقی و پرنیان پزشک پور بازسازی‌شده است.

وی ادامه داد: لوکیشن‌های این فیلم در اطراف تهران، کرج، آبیک و .. قرار دارند و بخش‌هایی نیز در شهرک سینمایی تصویربرداری شده است.

«نامه‌های کارستن» به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر و کارگردانی عطا پناهی در خانه مستند انقلاب اسلامی تولیدشده است و از دیگر عوامل آن می‌توان به فیلم‌بردار مهدی آزادی، تدوینگر حمید علیداد، صداگذار علی عدالت دوست و طراح صحنه و لباس آبتین برقی اشاره کرد.

این مستند شنبه تا دوشنبه ساعت 20:30 پخش می‌شود و بازپخش آن ساعت 12:30 روز آینده خواهد بود.

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه مستند بپیوندید:

آیکون کانال تلگرام خانه مستند