روایتی بدون سانسور از کودکی و دانشگاه کامران تا شهادت مرتضی در مجموعه مستند «آقا مرتضی»

روایتی بدون سانسور از کودکی و دانشگاه کامران تا شهادت مرتضی در مجموعه مستند «آقا مرتضی»

روایتی بدون سانسور از کودکی و دانشگاه کامران تا شهادت مرتضی در مجموعه مستند «آقا مرتضی»
۱۴ فروردین ۱۴۰۰

مستند آقا مرتضی به عنوان اولین مجموعه مستند جامع درباره زندگی شهید مرتضی آوینی در آستانه 28‌امین سالروز شهادت از تلویزیون پخش خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی خانه مستند؛ ساخت مجموعه مستند «آقا مرتضی» از سال 92 آغاز و پس از 7 سال در زمستان سال 99 به پایان رسید و در آستانه 20 فروردین و 28‌امین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم از یکشنبه 15 فروردین(هر روز به جز پنجشنبه) ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.

براساس این گزارش، مجموعه مستند «آقا مرتضی» در 7 قسمت 50 تا 60 دقیقه‌ای ساخته شده و در آن برخی تصاویر دیده نشده درباره شهید آوینی برای اولین بار به نمایش در خواهد آمد. همچنین هر فصل از این مستند به مقاطع مختلفی از زندگی این شهید بزرگوار پرداخته و برای نشان دادن جزئیات بیشتر از تکنیک مستند بازسازی نیز استفاده شده است.

مستند آقا مرتضی با الهام از کتاب «زندگی زیباست» که توسط سیدعباس سیدابراهیمی در سال 90 تالیف شده صورت گرفته است و سید ابراهیمی در ساخت این مجموعه مستند از برخی تصاویر منتشر نشده از شهید آوینی به همراه مصاحبه با برخی از افراد نظیر امیرهوشنگ اردلان و عادل فرهنگی دو همکلاسی دوران دانشگاه شهید آوینی و محمدرضا شهیدی‌فر که برای اولین بار از ارتباط با این شهید سخن می‌گوید استفاده کرده است.

همچنین در فصل‌های مربوط به زندگی پس از انقلاب شهید آوینی برای اولین بار تصاویری از حج سال 71 که شهید آوینی برای ساخت مستندی از حج کاروان جانبازان اعزام شده بود، دیده می‌شود.

«آقا مرتضی» شامل تصاویر و روایت‌هایی از دوران کودکی، دانشگاه، پس از انقلاب، روایت فتح و در نهایت شهادت سید مرتضی آوینی در 20 فروردین 1372 می‌شود.

مجموعه مستند آقا مرتضی به کارگردانی سیدعباس سیدابراهیمی و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر، محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج و تولید شده در خانه مستند است.

جهت اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: