خانه مستند

خانه ای برای مستند و مستندسازان

محسن کوقان

1369
محسن کوقان
آموخته ها و تجربه ها

کارشناسی علوم اجتماعی (گرایش پژوهشگری)

کارشناسی ارشد جامعه شناسی

مقالات:

مقایسه دموکراسی متعهد شریعتی با الگوی لیبرال دموکراسی غربی

بررسی مفهوم ایدئولوژی در اندیشه علی شریعتی

بررسی نظریه «بازگشت به خویشتن» علی شریعتی

طرح نظری جامعه شناسی اعتقادی علی شریعتی

بررسی نقش سازنده زنان مسلمان در جامعه با توجه به شخصیت حضرت فاطمه (س)

سوابق پژوهشی:

مدرس دوره سواد رسانه ای؛ گردآوری و تدوین جزوه آموزشی فضای مجازی فرصت ها و آسیب ها

مدرس دوره آموزشی فضای مجازی فرصت ها و آسیب ها، نهاد ریاست جمهوری، هیئت عالی گزینش، تهران

مدرس دوره آموزشی فضای مجازی فرصت ها و آسیب ها، وزرات علوم، دانشگاه فردوسی مشهد

مدرس دوره آموزشی فضای مجازی فرصت ها و آسیب ها، وزارت علوم، دانشگاه باهنر کرمان

مدرس دوره آموزشی فضای مجازی فرصت ها و آسیب ها، گزینش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تهران

مدرس دوره آموزشی فضای مجازی فرصت ها و آسیب ها، گزینش وزارت اقتصاد و دارایی، تهران

مدرس دوره آموزشی فضای مجازی فرصت ها و آسیب ها، وزارت نیرو، بندرعباس

مدرس دوره آموزشی فضای مجازی فرصت ها و آسیب ها، گزینش بانک های ملی، ملت، تجارت، تهران

مدرس دوره آموزشی فضای مجازی فرصت ها و آسیب ها، گزینش وزرات راه و شهرسازی، آبادان

مدرس دوره آموزشی فضای مجازی فرصت ها و آسیب ها، گزینش سازمان بهزیستی، کرج

مدرس دوره آموزشی فضای مجازی فرصت ها و آسیب ها، گزینش سازمان بهزیستی، سیستان و بلوچستان

مدرس دوره آموزشی فضای مجازی فرصت ها و آسیب ها، گزینش سازمان بهزیستی، سمنان

مدرس دوره آموزشی فضای مجازی فرصت ها و آسیب ها، سازمان تامین اجتماعی، مازندران

مدرس دوره آموزشی فضای مجازی فرصت ها و آسیب ها، سازمان تامین اجتماعی، ارومیه

مدرس دوره آموزشی فضای مجازی فرصت ها و آسیب ها، سازمان تامین اجتماعی، قزوین

همکاری با تیم تحقیقاتی پروژه بازنویسی تاریخ اسلام به سرپرستی دکتر رجبی

همکاری با تیم تحقیقاتی موسسه تحقیقاتی معنا، قم

همکاری با تیم تحقیقاتی پروژه بازنویسی تاریخ قرون وسطی به سرپرستی دکتر رجبی

همکاری با تیم تحقیقاتی پروژه بازنویسی تاریخ ایران باستان به سرپرستی دکتر رجبی

سرپرست پروژه با موضوع جامعه شناسی سیاسی و الگوی حکومتی امت و امامت با لیبرال دموکراسی

سرپرست پروژه تحقیقاتی با موضوع نوجوان در زمینه روان شناسی اجتماعی (بلوغ)

سرپرست پروژه تحقیقاتی بررسی نسبت سنت و تجدد

برگزاری کارگاه های آموزشی تحقیقاتی با موضوعات «سنت، تجدد، علوم انسانی، جامعه شناسی سیاسی، نسبت رسانه و دین، نسبت تکنولوژی و انقلاب اسلامی»

برگزاری کارگاه های آموزشی و متن خوانی اندیشمندان کلاسیک

برگزاری کارگاه های آموزشی و متن خوانی اندیمشندان مسلمان

برگزاری کارگاه آموزشی و متن خوانی «آوینیِ متفکر»

برگزاری کارگاه های آموزشی فلسفه تاریخ اسلام

برگزاری کارگاه های آموزشی فلسفه تاریخ غرب

دبیر درس تاریخ، متوسطه دوم (دهم، یازدهم، دوازدهم) دبیرستان تخصصی علوم انسانی شرف الدین

دبیر درس جامعه شناسی، متوسطه دوم (دهم، یازدهم، دوازدهم)، دبیرستان سادات موسوی

دبیر درس تاریخ، متوسطه دوم (دهم، یازدهم، دوازدهم)، دبیرستان امام رئوف

دبیر درس تاریخ، متوسطه دوم (دهم)، دبیرستان صلحا

فعالیت در زمینه های مستندسازی، کارگردانی، نویسندگی و پژوهشگری و …

پرونده هنری

نویسنده و کارگردان:

مستند تئوریسین خشونت

مستند علمدار

مستند آیات رویش

مستند دندان های شیری

فیلم کوتاه کفش

فیلم کوتاه بدهکاری

فیلم کوتاه فیلمشعر

فیلم کوتاه تجربه نگار

فیلم کوتاه حسن باقری

آثار مرتبط

اخبار مرتبط

درآمدزایی اولویت ما نیست/ چرا «خانه مستند» سراغ اکران آنلاین آثارش رفت؟
20 شهریور 1400

درآمدزایی اولویت ما نیست/ چرا «خانه مستند» سراغ اکران آنلاین آثارش رفت؟

چندی پیش خبری مبنی بر آغاز به کار اکران آنلاین سایت خانه مستند منتشر شد که مستند سینمایی «کاشف» به کارگردانی حسین فریدون‌جاه و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر نخستین مستند حاضر در این اکران بود. پیش از این خانه مستند تولیدات خود را از طریق پلتفرم‌های دیگر به اکران آنلاین درمی‌آورد. درباره این اتفاق با مهدی مطهر مدیر خانه مستند گفتگویی داشتیم.

از «تئوریسین خشونت» تا «حیات شگفت انگیز»/ یادداشتی بر دو مستند درباره «احمد فردید»
15 اردیبهشت 1399

از «تئوریسین خشونت» تا «حیات شگفت انگیز»/ یادداشتی بر دو مستند درباره «احمد فردید»

دو مستند «تئوریسین خشونت» و «حیات شگفت انگیز فردید» در پایان سده چهاردهم هجری، همچنان…

سید احمد فردید؛ خیلی دور، خیلی نزدیک/ نقدی بر مستند «تئوریسین خشونت»
11 شهریور 1398

سید احمد فردید؛ خیلی دور، خیلی نزدیک/ نقدی بر مستند «تئوریسین خشونت»

فیلم ساختن راجع به شخصیت های فکری و فلسفی، کار سختی است زیرا اگر به…