«تا سی سالگی» روایت محمدعلی رخشانی از جستجویی از دل زلزله برای یافتن خانواده

«تا سی سالگی» روایت محمدعلی رخشانی از جستجویی از دل زلزله برای یافتن خانواده

«تا سی سالگی» روایت محمدعلی رخشانی از جستجویی از  دل زلزله برای یافتن خانواده
۰۷ آذر ۱۳۹۶

مستند «تا سی‌سالگی» به تهیه‌کنندگی مجید عزیزی و کارگردانی محمدعلی رخشانی، درباره دختری رودباری است که پس از سی سال فرزندخواندگی هنوز به دنبال خانواده‌اش است.

محمدعلی رخشانی نویسنده و کارگردان «تا سی‌سالگی» درباره این مستند گفت: این فیلم در ۴۲ دقیقه زندگی ساناز دوکوهکی را روایت می‌کند؛ بانویی که پس از ۳۰ سال فرزندخواندگی در جستجوی هویت خانوادگی‌اش است.

وی ادامه داد: ساناز که در ۳ سالگی پس از زلزله رودبار و منجیل به بهزیستی شیراز تحویل داده‌ شده است و تاکنون خانواده‌اش را پیدا نکرده، امیدوار است که با پخش این مستند بتواند خانواده‌اش را پیدا کند.

رخشانی درباره دلایلش از ساخت این مستند گفت: تصمیم داشتم مستندی درباره فرزندخواندگی بسازم و حدود ۶ ماه در تهران و حومه پژوهش میدانی انجام دادم اما متاسفانه هیچکدام از سوژه‌هایی که مدنظرم بود، همکاری نکردند. در همین حین به ذهنم رسید که مستندی درباره زلزله بم و رودبار بسازم و کودکانی که براثر این اتفاق بی‌سرپرست مانده‌اند به تصویر بکشم.

وی ادامه داد: تحقیقاتم را اول از رودبار و منجیل شروع کردم و کاملاً اتفاقی توسط محلی‌ها متوجه حضور زوجی شدیم که یک ماه قبل در رودبار و اطراف در جستجوی خانواده خود بودند، پس از یافتن این عزیزان در شیراز، راهی آنجا شدیم و در نهایت این مستند در حدود یک سال ساخته شد.

کارگردان مستند «آک، آپ، آس» با بیان اینکه متاسفانه تاکنون هیچ اتفاقی درباره پیدا شدن خانواده ساناز رخ نداده است، اظهار کرد: امیدوارم با پخش «تا سی‌سالگی» از رسانه ملی و پیگیری برنامه «ماه‌عسل» در آینده، اتفاق خوب زندگی ساناز رقم بخورد.

از دیگر عوامل این مستند می‌توان به محمدرحیمی، محمد مجلل و مهدی کریمی تصویربردار، مهدی کریمی و امیر شیرزایی صدابردار، فاطمه رسولی، محمدعلی رخشانی پژوهش، محمدعلی رخشانی تدوین و احمد افشار صداگذاری اشاره کرد.

گفتنی است این مستند از آثار خانه مستند انقلاب اسلامی است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه مستند بپیوندید:

آیکون کانال تلگرام خانه مستند