مستند «آقا رضا»، داستان تلاش های کارآفرین مهابادی

مستند «آقا رضا»، داستان تلاش های کارآفرین مهابادی

مستند «آقا رضا»، داستان تلاش های کارآفرین مهابادی
۲۴ مرداد ۱۴۰۱

شبکه پرس تی‌وی با پخش مستند «آقا رضا» تلاش‌های یک کارآفرین موفق مهابادی را به تصویر می‌کشد.

به گزارش سایت خانه مستند و به نقل از خبرگزاری دانشجو، مستند «آقا رضا» به کارگردانی امیرحسین خلیل‌زاده، داستان یک کارآفرین موفق در شهرستان مهاباد در استان آذربایجان غربی را روایت می‌کند که در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های فعال در عرصه مرغ و طیور را دارد که برای چندین هزار نفر تولید شغل کرده است.

از نکات جالب نمایش داده در این مستند این‌که آقا رضا به عنوان یک کارآفرین موفق کار خود را با یک موتورسیکلت شروع کرده و رفته رفته آن‌قدر کار خود را توسعه داده که در حال حاضر کل مرغ منطقه را تامین می‌کند. موتورسیکلت این کارآفرین در ویترینی در بیرون شرکت در معرض تماشا قرار داده شده است.

بخش‌هایی از این مستند کوتاه 30 دقیقه‌ای به گفتگو با این کارآفرین موفق مهابادی اختصاص دارد. او در این مصاحبه تاکید می‌کند برای کسی که بخواهد در ایران کار کند، ترک و کرد و فارس ندارد و هرکس تلاش کند موفق خواهد شد.

مستند «آقا رضا» با نما‌های مختلف و متنوع از شهر مهاباد شروع می‌شود و با صحبت‌های برخی افراد در معرفی شهر مهاباد ادامه پیدا می‌کند و بعد از آن با سوژه فیلم همراه می‌شود و در لوکیشن‌های مختلف از جمله دفتر این کارافرین، شرکت، داخل ماشین و رستوران، جلسات خیریه و در کنار خانواده به زندگی و فعالیت‌های وی به عنوان کارآفرین نمونه پرداخته می‌شود.

این مستند با انتخاب سوژه‌ای مناسب که اهل مهاباد و سنی مذهب است توانسته مخاطب را با خود همراه سازد که در ایران تبعیض دینی و مذهبی جایگاهی ندارد و افراد بسته به شایستگی‌های خود می‌توانند مدارج ترقی را طی کنند.

این مستند روز سه شنبه ساعت ۰۴:۰۰ از شبکه پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود. بازپخش این مستند هم همان روز ساعت ۹:۰۰، ۱۵:۰۰، ۲۱:۰۰ و بامداد روز بعد ساعت ۰۱:۰۰ پخش می‌شود.

برای اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: