راهیابی مستند «پیرمرد و خواننده» به پنجاه و یکمین جشنواره «نمای حقیقت» سوییس

راهیابی مستند «پیرمرد و خواننده» به پنجاه و یکمین جشنواره «نمای حقیقت» سوییس

راهیابی مستند «پیرمرد و خواننده» به پنجاه و یکمین جشنواره «نمای حقیقت» سوییس
۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

مستند «پیرمرد و خواننده» به کارگردانی امیر اصانلو با داستانی در حلب جنگ زده در بخش بازار پنجاه و یکمین دوره جشنواره فیلم مستند «نمای حقیقت» سوییس حضور دارد.

فستیوال «Visions du Réel» از ۱۹۶۹ هر ساله در ماه آپریل در نیون سوییس برگزار می‌شود. این رویداد سینمایی در آغاز راه خود به فیلمسازان سوییسی و آثار مانده در پشت پرده آهنین و کشورهای بلوک شرق در اروپای شرقی اختصاص داشت، اما رفته رفته به جشنواره‌ای بین‌المللی بدل شد.

این فستیوال توسط موریتز دی هادلن بنا شد؛ عکاس و مستندساز سوییسی که بعدها ریاست رویدادهای مهمی چون جشنواره فیلم لوکارنو، برلین و ونیز را نیز برعهده گرفت. او عقیده داشت انگیزه اولیه از به راه‌اندازی «Visions du Réel» کاملا سیاسی و بر مبنای ایده استفاده از مستند برای تغییر جامعه‌ای بود که در آن زندگی می‌کردند.

پوستر پیرمرد و خواننده

پنجاه و یکمین دوره فستیوال «Visions du Réel» از ۱۷ آپریل آغاز و به دلیل شیوع ویروس کرونا تنها به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

داستان فیلم «پیرمرد و خواننده» مانند فیلم قبلی امیر اصانلو یعنی «حلب، سکوت جنگ» در شهر حلب می گذرد و قصه زندگی ابوعمر و رفیقش ابورامی را در این شهر، ۶ سال بعد از جنگ روایت می کند.

این مستند در سیزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت به نمایش در آمد و موفق به کسب جایزه شهید آوینی شد و هم‌اکنون نخستین تجربه بین‌المللی خود را تجربه می‌کند.

کامران جاهدی تدوین، حسن مهدوی صداگذاری، ضیا حاتمی تصویربرداری، اصلاح رنگ و نور: احسان واثقی، عبدالمجید قوام عکاسی، کاوه فیروز آهنگسازی و مهدی مطهر تهیه‌کنندگی این مستند را برعهده داشته‌اند.

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه مستند بپیوندید:

کانال تلگرام خانه مستند