گزارشی از اکران مستند «حلب: سکوت جنگ» در جشنواره صداهای حقیقت ایتالیا+تصاویر

گزارشی از اکران مستند «حلب: سکوت جنگ» در جشنواره صداهای حقیقت ایتالیا+تصاویر

گزارشی از اکران مستند «حلب: سکوت جنگ» در جشنواره صداهای حقیقت ایتالیا+تصاویر
۲۶ فروردین ۱۳۹۸

تنها ۳۰ دقیقه از تمام تخریبی که در حلب اتفاق افتاده را تماشاچیان در فیلم دیدند.

کارگردان مستند «حلب، سکوت جنگ» همزمان با اکران این مستند در ایتالیا تاکید کرد: آنچه تماشاچیان در این مستند دیده اند تنها سی دقیقه از تمام اتفاقاتی است که در این شهر اتفاق افتاده است.

به گزارش روابط عمومی خانه مستند انقلاب اسلامی، مستند «حلب، سکوت جنگ» به کارگردانی امیر اصانلو و تهیه کنندگی مهدی مطهر که با نیم نگاهی به شهر حلب پس از حمله داعش، این روزهادر جشنواره «صداهای حقیقت » ایتالیا به اکران عمومی درآمده، توانست توجه مخاطبان را به خود جلب کرده و با استقبال تماشاچیان روبرو شود.

امیر اصانلو پس از اکران این فیلم در میان تماشاچیان، اکران این مستند را در کشور ایتالیا از بهترین اکران ها دانست و گفت: من فکر می کنم مردم این کشور به دلیل تاریخ و قدمت کشورشان و لبخندی که بر لب مردمان این شهر وجود دارد، این مستند را بیشتر از مردم کشورهای دیگر درک می کنند، زیرا حلب یکی از قدیمی ترین شهرهای زنده دنیا بود که مردمش زندگی خوبی در این شهر داشتند اما این شهر به دلیل وقوع اتفاقی به نام جنگ از بین رفت.

کارگردان مستند «حلب، سکوت جنگ» با بیان اینکه سال های وقوع جنگ به عنوان یک شهروند در همسایگی کشور سوریه تمام اخبار آن را در سال های جنگ دنبال می کردم، افزود: پس از آزادی حلب تصمیم گرفتم به آنجا بروم و فیلمی از حال و روز این شهر بسازم. آنچه تماشاچیان در این مستند دیده اند تنها سی دقیقه از تمام اتفاقاتی است که در این شهر اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به نبود سوژه انسانی در فیلم گفت: من قصد داشتم در فیلم مردم را نشان دهم، اما متاسفانه مردمی در آن شهر دیگر وجود نداشتند و منطقه خالی از سکنه بود.

این کارگردان خطر خمپاره ها و وجود تیراندازی های مکرر را در مدت زمان فیلمبرداری بسیار بالا دانست و افزود: در تمام مدت فیلمبرداری، تنها من و تصویربردار حضور داشتیم و برخلاف تصور افراد، هیچگونه افراد امنیتی در کنار ما حاضر نبودند.

اصانلو با ابراز تاسف در پایان بیان کرد: حلب، شهری با مردمانی چند رنگ بود. مردمانی که با وجود تفاوت های اعتقادی و مذهبی در آرامش در کنار هم زندگی می کردند. اما آسیبی که به این شهر وارد شده به اندازه ای است که از حلب تنها برای ما خاطره ای بر جای مانده است. خاطره ای از قدیمی ترین شهر دنیا که زندگی در آن به زیباترین شکل در جریان بود.

در ادامه تصاویری از اولین اکران مستند «حلب سکوت جنگ» را ملاحظه می کنید:

جهت اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: