پخش مستند جنجالی «پای تخت»در شبکه مستند

پخش مستند جنجالی «پای تخت»در شبکه مستند

پخش مستند جنجالی «پای تخت»در شبکه مستند
۱۸ فروردین ۱۳۹۷

به گزارش سایت خانه مستند و به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، مستند «پایتخت» پس از بررسی سیرتحولات، ویژگی‌های منحصربه فرد و تهدیدات تهران، راهکارهای پیشنهادی کاهش معضلات این کلانشهر را واکاوی می‌کند.

علی نیکبخت کارگردان مستند «پایتخت» درباره این مستند گفت: فرآیند تولید و پژوهش مستند انتقال پایتخت یا سامان‌دهی شهر تهران از تابستان سال 94 آغاز و تا پایان پاییز 96 به طول انجامید.

مستند پایتخت

وی در ادامه گفت: ایده انتقال پایتخت و مطرح ساختن آن در طول دهه‌های اخیر حتماً علتی داشته است. مهم است که بدانیم ایده انتقال پایتخت در چه بستری و به چه دلایلی مطرح شد؛ همچنین باید بدانیم که گزینه‌های جایگزین پایتخت چه مکان هایی هستند. برای پاسخ به این سوال در مستند «پایتخت» بیش از بیست مصاحبه با صاحب نظران و افراد مرتبط انجام شده است.

علی نیکبخت در پایان گفت: در نهایت باید این موضوع بررسی شود که آیا انتقال پایتخت، راهکاری موثر در حل مسائل و معضلات تهران است و یا اینکه تهران راهکارهای جایگزین دیگری برای رهایی از مسائلش دارد؟

این مستند در خانه مستند انقلاب اسلامی به تهیه‌کنندگی احمد شفیعی و کارگردانی علی نیکبخت تولید شده است. «پای تخت» در 14 قسمت از امشب روزهای زوج حوالی ساعت 20 روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه مستند بپیوندید:

کانال تلگرام خانه مستند