کهنه سرباز ایران زمین، آسمانی شد

شادروان کاپیتان محمود ضرابی در بخش هایی از مستند نبردهای فانتوم

کهنه سرباز ایران زمین، آسمانی شد

۱۲ مهر ۱۴۰۲

کاپیتان محمود ضرابی، از خلبانان پیشکسوت فانتوم نیروی هوایی، قفس تنگ تن را رها کرد.

او در اولین روز جنگ، فرمانده گردان اف-۴ در پایگاه بوشهر بود. ضرابی در روز دوم جنگ به همراه ده ها خلبان دیگر در کابین اف-۴ و در عملیات ۱۴۰ فروندی، پاسخی کوبنده به حمله ی بعثی ها داد.

بعد از شرکت در ده ها عملیات گشت مرزی و چندین عملیات برون مرزی، ایشان به عنوان فرمانده گردان آموزشی فانتوم در مهرآباد و سپس وابسته ی نظامی ایران در کشور چین، خدمات شایسته ای به کشور انجام داد؛ اما کار مهم او تاسیس کانون خلبانان ایران، پس از جنگ بود.

این کانون با حمایت نیروی هوایی، محلی برای گردهمایی خلبانان و تجدید دیدار آنها و حتی پیگیری مشکلات آنها بود. کاپیتان محمود ضرابی به عنوان دبیر کانون خلبانان، تلاش بسیاری برای ارتباط رسانه ها با خلبانان زمان جنگ انجام داد تا خاطرات آنها بازگو شود.

او به عنوان مشاور در مستند نبردهای فانتوم، تلاش وافری انجام داد تا عزیزان خلبان که ناراحتی هایی داشتند در مقابل دوربین این مستند بنشینند، تلاشی بدون هیچ مزد یا منتی… . روحش شاد.

مجموعه مستند سه قسمتی نبردهای فانتوم، به تهیه کنندگی سالار بی باک و کارگردانی مهدی جبین شناس که در خانه مستند تولید شده است، به شرح ماموریت ها و عملیات های خلبانان شکاری بمب افکن اف-۴ (فانتوم) در دوران دفاع مقدس می پردازد.

جهت اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: