مجموعه مستند «زندگی دیگران» آماده نمایش شد

مجموعه مستند «زندگی دیگران» آماده نمایش شد

مجموعه مستند «زندگی دیگران» آماده نمایش شد
۲۲ دی ۱۳۹۹

بررسی نقش سبک زندگی اقتصادی در سرعت پیشرفت اروپایی‌ها

مجموعه مستند 4 قسمتی «زندگی دیگران» به تهیه کنندگی احمد شفیعی و کارگردانی علی خسروی با محوریت تاثیر سبک زندگی اقتصادی مردم اروپا در پیشرفت کشورشان آماده نمایش شد.

براساس این گزارش،در فاز اول این مجموعه مستند با بررسی سبک زندگی اقتصادی مردم چهار کشور اروپایی آلمان، هلند، بلژیک و فرانسه، دلیل سرعت پیشرفت این کشورها در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی از نگاه  ایرانیان مهاجر به تصویر کشیده شده است.

گروه سازنده مجموعه مستند “زندگی دیگران” با انتخاب این چهار کشور سعی کرده تا به این سوال اساسی پاسخ داده شود که این کشورها بعد از جنگ جهانی دوم، چگونه و با رعایت چه نکاتی امروزه از پیشرو‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شوند. این مستند بدنبال بیان این نکته است که پشت ظاهر مدرن و پیشرفته زندگی اروپایی با سطح رفاه بالا؛ چهار اصل سبک زندگی اقتصادی یعنی تلاش، ساده‌زیستی، صرفه‌جویی و نظم اقتصادی پنهان است. جالب اینجاست که در دستورات دینی ما روی همه این موارد برای سبک زندگی اسلامی تاکید شده است.

پوستر مستند زندگی دیگران

 فیلم در کنار معرفی محاسن و معایب تجربه زندگی در کشورهای دیگر، تلاش می‌کند با الگوسازی این سبک زندگی برای بیننده، نشان دهد که رعایت این مضامین چه نقش مهمی در آرامش مردم جامعه و پیشرفت اقتصادی کشور دارد.

همچنین قرار است در آینده‌ای نزدیک قسمت‌های بعدی مجموعه مستند “زندگی دیگران” با موضوع مشابه در کشورهای دیگر ادامه پیدا کند تا تجربه سبک زندگی مردم کشورهای مختلف و تاثیر آن در جایگاه نظام اقتصادی و اجتماعی به تصویر کشیده شود.

علی خسروی (کارگردان، طراح، پژوهشگر و نویسنده)، یوسف سلیمی (تصویربردار و مترجم) ، شکوفه مخدومی و محدثه گلچین (گروه تدوین) و احمد شفیعی تهیه کننده  عوامل مجموعه مستند “زندگی دیگران” هستند که در خانه مستند تولید شده است.

جهت اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: