مهدی مطهر: جشنواره «فردا» موضوعی مقدس دارد

مهدی مطهر: جشنواره «فردا» موضوعی مقدس دارد

مهدی مطهر: جشنواره «فردا» موضوعی مقدس دارد
۲۲ مهر ۱۳۹۸

مهدی مطهر؛ نماینده خانه مستند انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره «فردا» با اشاره به مجموعه‌ای از روایت فتح که با عنوان «قیام لله» به موضوع کارآفرینی می‌پردازد، بیان کرد: اگر در سال‌هایی درباره فرار مغزها، دفاع مقدس و دیگر موضوعات فیلم می‌ساختیم، به نظر من الان نیاز کشور است تا به دلایل مختلف، در حوزه صنعت و کارآفرینی فیلم ساخته شود. از طرفی کارآفرینی همیشه مهم بوده و شعار همه دولت‌ها و مسئولین این است که فضای کارآفرینی را توسعه می‌دهند.

وی افزود: آموزش، سینما، هنر و… ممکن است برای عده‌ای مهم نباشد، اما کسی نیست که دغدغه کار و نان شب نداشته باشد. فضای رسانه‌ای اعم از سینما، مستند، گرافیک و انواع آن می‌توانند این فضا را توسعه دهند؛ همان طور که چند سالی است اتفاقات خوبی در این حوزه افتاده است.

مطهر تصریح کرد: ابراهیم حاتمی کیا سال‌ها درباره دفاع مقدس فیلم ساخته و امسال سراغ موضوعی رفته که مربوط به زندگی کارگران است. یعنی بعد از «دیده بان»، «مهاجر» و حتی «به وقت شام» احساس کرده درحال حاضر جدال اصلی، درباره کار و کارآفرینی است. به نظرم مستندسازان هم در این حوزه دغدغه دارند و جشنواره‌ها می‌تواند با ضریب دادن به این حوزه‌، شاخک رسانه‌ها را نسبت به این موضوعات حساس کند.

نماینده خانه مستند انقلاب اسلامی با بیان این که خانه مستند حدود 15 فیلم در حوزه صنعت و فناوری تولید کرده است، ادامه داد: فناوری و صنعت از موضوعات مهم و قابل توجه است و ما در خانه مستند این دغدغه را داریم تا با کسانی که نسبت به این فضا آگاهی دارند، در این حوزه کار کنیم. ما از برگزاری جشنواره «فردا» خبر نداشتیم و این دغدغه خودمان بود تا سراغ کسانی برویم که با همه مشکلات توانستند شغلی ایجاد کنند و عده‌ای از طریق آن نان بخورند.

مطهر با تاکید بر استمرار داشتن جشنواره «فردا» گفت: حرکت طوفانی، گاهی اثر ندارد. اگر جشنواره، دبیرخانه ثابتی داشته باشد و بدانیم قرار است هرچندوقت یک بار برگزار شود، با برنامه ریزی می‌شود برای حضور در آن آماده شد. جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا)، موضوعی مقدس دارد و از نظر اهمیت موضوع، آن را هم ردیف با جشنواره مقاومت می‌دانم.

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه مستند بپیوندید:

آیکون کانال تلگرام خانه مستند