رونمایی از مستند «داستان سفارت» / «داستان سفارت» اولین اثر از مجموعه تولیدات خانه مستند با موضوع فلسطین

رونمایی از مستند «داستان سفارت» / «داستان سفارت» اولین اثر از مجموعه تولیدات خانه مستند با موضوع فلسطین

رونمایی از مستند «داستان سفارت» / «داستان سفارت» اولین اثر از مجموعه تولیدات خانه مستند با موضوع فلسطین
۱۵ بهمن ۱۴۰۲

نماینده جهاد اسلامی در ایران گفت: اگر روایت درستی از جنایاتی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد انجام نشود، دشمن روایت خود را خواهد کرد

به گزارش روابط عمومی خانه مستند، صبح امروز یکشنبه ١۵ بهمن ماه، مستند داستان سفارت به کارگردانی احسان شادمانی، با حضور چهره‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و فعالین حقوق بشر با همکاری موزه هنرهای معاصر فلسطین در این مکان رونمایی شد.

مستند «داستان سفارت» به موضوع فلسطین و روابط ایران در گذر زمان با این کشور می‌پردازد. مصطفی شوقی تهیه‌کننده این مستند در ابتدای مراسم از عوامل سازنده «داستان سفارت» تشکر کرد و گفت: درود می‌فرستم بر شهدا و رزمندگان مقاومت، «داستان سفارت» اولین اثر از مجموعه تولیداتی است که درباره مسئله فلسطین و رژیم صهیونیستی در خانه مستند تولید شده است.

وی افزود: می‌خواهیم فراز و فرودها و بیم و امیدهایی که در روابط ایران و فلسطین در طول تاریخ وجود داشته را برای مخاطبین روایت کنیم.

شوقی با اشاره به این موضوع که کار کردن در حوزه رژیم صهیونیستی کار به شدت دشواری است، بیان کرد: پرداختن به موضوع و مسئله فلسطین، امری مهم است که نباید نادیده گرفته شود، از دوستانی که پای کار ما بودند و با مشاوره های خودشان در ساخت این اثر کمک کردند سپاسگزارم.

در ادامه مهرداد نوروزی قطعه «موطنی موطنی» را نواخت.

سپس ابوشریف نماینده جهاد اسلامی در ایران با اشاره به اهمیت موضوع فلسطین گفت: اگر به حق نپردازیم و از آن دفاع نکنیم روایت دشمن از سمت مردم پذیرفته خواهد شد. بزرگ ترین دروغ تاریخ بشر، دروغ رژیم صهیونیستی است، آن‌ها در منطقه‌ای با ۶هزار سال تاریخ آمده اند و ساکنین آن را بیرون کرده و با دروغ‌های رسانه‌ای می‌خواهند جنایتشان را تلطیف کنند.

نماینده جهاد اسلامی گفت: در همین لحظه رژیم صهیونیستی بزرگترین رسانه‌ها را با خود همراه کرده، بایدن رئیس جمهور آمریکا که نماینده یکی از قدرت‌های دنیاست نیز خود را صهیونیستی اعلام می‌کند، اما در مقابل خیلی از کشورهای عربی در برابر این جنایات خاموش هستند.

وی افزود: در کشورهای غربی هرگونه انتقاد به رژیم صهیونیستی ممنوع است، درحالی که تمدن لیبرالیستی غرب مدت‌هاست که تمام تابوها را شکسته اما همچنان رژیم صهیونیستی را به عنوان یک تابو قرار داده است.

ابوشریف گفت: ٢۶ هزار شهید فقط در سال ١٩١٧ در قدس شهید شدند اما هیچ کس درباره این جنایت صحبت نمی‌کند. ساخت مستند‌هایی با موضوع فلسطین خیلی مهم است و باید به ساخت و نشر آثار اینچنینی کمک کرد.

وی پرداختن به موضوعات مهمی مثل نسل‌کشی مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی که از روز اول اشغال فلسطین مشغول انجام آن هستند را دارای اهمیت فراوانی دانست که باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.

ابوشریف در انتها افزود: اگر روایت درستی از جنایاتی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد انجام نشود، دشمن روایت خود را خواهد کرد و مبارزین فلسطینی را جنایتکار اعلام می‌کند. ٢٠ هزار کودک فلسطینی به بدترین نحو شهید شدند و از این موضوع در هیچ رسانه‌ غربی صحبتی نشد، اما دروغی از سمت آنان درباره سوختن کودکان صهیونیستی در تمام رسانه‌هایشان منتشر شد.

مستند «داستان سفارت» به فراز و فرودهایی که پیش از انقلاب اسلامی، حکومت ایران با رژیم صهیونیستی داشته و اقدامات مشترک این دو دولت از قرارداد موشک بالستیک گرفته تا فعالیت اشتراکی در دشت ناز قزوین و اقدامات امنیتی و اطلاعاتی مشترک بین موساد و ساواک، اشاره شده و در ادامه نیز به همراهی بدنه اجتماعی کشور در حمایت از فلسطین پرداخته شده است.

مستند «داستان سفارت» روز دوشنبه ١۶بهمن‌ماه ساعت ٢٠:٣٠ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

جهت اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: