مستند آذرآبادگان، برنده جایزه بهترین پژوهش از هفدهمین جشنواره سینما حقیقت

مستند آذرآبادگان، برنده جایزه بهترین پژوهش از هفدهمین جشنواره سینما حقیقت

مستند آذرآبادگان، برنده جایزه بهترین پژوهش از هفدهمین جشنواره سینما حقیقت
۰۳ دی ۱۴۰۲

جایزه بهترین پژوهش هفدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت در بخش ملی به حامد کلجه‌ای برای مستند آذرآبادگان رسید.

شامگاه شنبه دوم دی ماه، مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره سینما حقیقت در تالار وحدت تهران برگزار شد و برگزیدگان این دوره از جشنواره معرفی شدند.

مستند آذرآبادگان، از تولیدات خانه مستند، به کارگردانی حامد کلجه ای و تهیه کنندگی مصطفی شوقی که در چهار بخش جشنواره نامزد دریافت جایزه شده بود، برنده جایزه بهترین پژوهش جشنواره هفدهم شد.

حامد کلجه‌ای پس از دریافت جایزه خود گفت: «مستند قبلی من که پنج سال برای آن کار کرده بودم، حتی به جشنواره راه پیدا نکرد. این اتفاق انتخاب آثار و هیات مشاوران در جشنواره روند بهتری پیدا کرده است. از هیات داوران تشکر می‌کنم و درضمن تشکر ویژه‌ای دارم از همسرم که در این وضعیت معیشتی با من همراهی می‌کند. وضعیت معیشتی  مستندسازان بسیار سخت است.

جشنواره هفدهم می‌توانست برای من نقطه پایان مستندسازی باشد. فیلم «آذر آبادگان» فیلمی تاریخی درباره پاسداشت تمامیت ارضی ایران است. این جایزه را به همه کسانی که به ایران فکر می‌کنند و مرزبانان هستند، تقدیم می‌کنم.»

گفتنی است، مستند آذرآبادگان، از تولیدات خانه مستند، به کارگردانی حامد کلجه ای و تهیه کنندگی مصطفی شوقی که در چهار بخش بهترین کارگردانی مستند بلند، بهترین پژوهش، بهترین تدوین و بهترین نویسنده گفتار متن جشنواره، نامزد دریافت جایزه شده بود، برنده جایزه بهترین پژوهش جشنواره هفدهم شد.

جهت اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: