«خاطرات موتورسیکلت» دور از دخالت‌های نمایشی است/ ادای احترام به رزمنده فراموش‌شده تاریخ

امیرحسین نوروزی در گفتگو با خانه مستند:

«خاطرات موتورسیکلت» دور از دخالت‌های نمایشی است/ ادای احترام به رزمنده فراموش‌شده تاریخ

«خاطرات موتورسیکلت» دور از دخالت‌های نمایشی است/ ادای احترام به رزمنده فراموش‌شده تاریخ
۳۱ خرداد ۱۴۰۱

کارگردان «خاطرات موتورسیکلت» تاکید کرد که سعی فیلم بر این بوده است که فیلم به دور از افراط و تفریط در پیام و شعار‌زدگی زندگی معمول، ساخته شود.

امیرحسین نوروزی کارگردان و تهیه‌کننده مستند خاطرات موتورسیکلت که از سه‌شنبه 31 خردادماه و هم‌زمان با سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران به‌صورت آنلاین و رایگان در سایت خانه مستند اکران شده است، در گفتگو با روابط عمومی خانه مستند درباره داستان این فیلم گفت: روایت بیرونی فیلم «خاطرات موتورسیکلت» درباره یک فیلمساز مستند است و می‌تواند ادای احترامی به یک فرد و رزمنده فراموش شده تاریخ سلحشوری این کشور باشد. روایت درونی فیلم نیز درباره تعدادی رزمنده متفاوت (جوانان موتورسوار تهران) است که در برخورد با فردی متفاوت یعنی دکتر چمران راهی جنگ می‌شوند.

او تاکید کرد: سوژه مستند «خاطرات موتورسیکلت» را سامان مختاری فیلمبردار و پژوهشگر فیلم پیدا کرد و برای همکاری به من پیشنهاد داد، درنتیجه به دلیل جذابیت سوژه کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن را پذیرفتم.

کارگردان مستند «پل» در پاسخ به این پرسش که این مستند چقدر با دیگر آثاری که درباره شهدا ساخته شده‌اند، متفاوت است، خاطرنشان کرد: سعی فیلم بر این بوده است که فیلم به دور از افراط و تفریط در پیام و شعار‌زدگی زندگی معمول، ساخته شود و افراد خود واقعی‌شان را نشان دهند.

نوروزی در پایان درباره وجه تمایز این فیلم تصریح کرد: وجه متمایز فیلم با دیگر آثار مشابه این است که آدم‌ها خودشان هستند و ادا در نمی‌آورند، همچنین گروه تولید تولید سعی نکرده‌اند که با دخالت‌های نمایشی در ظاهر مستند، آدم‌ها را وادار به بازی کنند.

مستند «خاطرات موتورسیکلت» تهیه‌شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج از امروز سه‌شنبه ۳۱ خردادماه و همزمان با سالروز شهادت دکتر چمران به آنلاین و رایگان در سایت خانه مستند در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

برای اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: