«بوسه‌ای از ابومهدی» آماده نمایش شد/ پرتره‌ای شاعرانه از فرمانده ارشد محور مقاومت

«بوسه‌ای از ابومهدی» آماده نمایش شد/ پرتره‌ای شاعرانه از فرمانده ارشد محور مقاومت

«بوسه‌ای از ابومهدی» آماده نمایش شد/ پرتره‌ای شاعرانه از فرمانده ارشد محور مقاومت
۰۹ دی ۱۳۹۹

مستند پرتره «بوسه‌ای از ابومهدی» به کارگردانی وحید فراهانی در سالروز شهادت فرماندهان مقاومت آماده نمایش شد.

مستند پرتره «بوسه‌ای از ابومهدی» حاصل چندین مرحله حضور تیم مستندسازی در همراهی با فرماندهان محور مقاومت بوده که در نهایت پس از چندین سال اوایل پائیز با در اختیار قرار گرفتن تصاویر دیده نشده از ابومهدی المهندس تولید آن به پایان رسید و در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی آماده نمایش شده است.

تیم سازنده مستند «بوسه‌ای از ابومهدی» پس از حضور در چندین عملیات مهم آزادسازی شهرهای عراق و ثبت تصاویر این عملیات‌ها پس از عملیات فلوجه و آزادسازی این شهر موفق می‌شوند به مدت دو هفته در مقر فرماندهی حشدالشعبی در کنار ابومهدی المهندس و دیگر فرماندهان محور مقاومت قرار گیرند که حاصل این حضور تولید دو مستند «سلفی با ابومهدی» و «بوسه‌ای از ابومهدی» شده است.

مستند «سلفی با ابومهدی» به جریان حضور ابومهدی المهندس فرمانده میدانی حشدالشعبی عراق در جبهه‌های مقاومت می‌‌پردازد و مستند «بوسه‌ای از ابومهدی» وجهی متفاوت و شاعرانه از شخصیت این شهید بزرگوار خارج از جبهه‌های نبرد را به تصویر کشیده است.

در خلاصه داستان مستند «بوسه‌ای از ابومهدی» آمده است: «جنگ چیز بدی‌ است اما در خودش شاعرانگی غریبی دارد، دائم فکر می‌کنیم شاید گلوله و موشکی در کمین است. اگر من نه، همرزمم در آستانه مرگ است، این می‌شود که آغوش رزمندگان دائم به روی هم گشوده می‌شود. خبر فتح، خبر شهادت رزمنده‌ای و آمدن فرمانده‌ای محبوب، فرقی نمی‌کند همگی صرفا بهانه‌ای است تا ببینیم مرگ چه بویی می‌دهد…»

مستند «بوسه‌ای از ابومهدی» به کارگردانی وحید فراهانی و نویسندگی مهدی مطهر، محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج و تولید شده در خانه مستند است.