«روایت سیل» در برنامه «به اضافه مستند»

«روایت سیل» در برنامه «به اضافه مستند»

«روایت سیل» در برنامه «به اضافه مستند»
۱۷ دی ۱۳۹۸

مستند «روایت سیل» در جدیدترین قسمت برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» رونمایی و بررسی خواهد شد.

به گزارش سایت خانه مستند و به نقل از خبرگزاری مهر، جدیدترین قسمت از فصل سوم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «روایت سیل» به کارگردانی مصطفی شوقی از شبکه مستند پخش خواهد شد.

در این قسمت و پس از پخش مستند، مصطفی شوقی کارگردان این مستند و پوریا استرکی کارشناس رسانه‌های اجتماعی، مهمان برنامه خواهند بود و در مورد سیل در استان‌های کشورمان و آخرین وضعیت رسیدگی به سیل‌زدگان صحبت خواهند کرد. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.

مستند «روایت سیل» در ۴ اپیزود ساخته و به واقعه سیلاب بزرگ ابتدای سال ۹۸ در کشورمان می‌پردازد؛ سیلابی که از استان گلستان شروع و تا خوزستان نیز رفت. در این مستند در کنار نمایش تصاویری از این سیل بزرگ، با مردم، مسئولان ملی و محلی، روزنامه‌نگاران و بازیگران حاضر در این سیلاب گفتگو شده است. همچنین اپیزود پایانی این مستند درباره بیم و امیدها و آموزه‌هایی است که می‌توان از این سیلاب گرفت.

در روزهای ابتدایی سال ۹۸ سیلی بزرگ تعدادی از استان‌های کشورمان را در برگرفت که کام مردم را تلخ کرد. بلافاصله پس از این اتفاق بسیاری از نیروهای داوطلب مردمی برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده راهی مناطق مختلف شدند و همین مساله سوژه‌ای برای مستندسازان شد تا در کنار نمایش حادثه رخ‌ داده، همدلی و کمک‌رسانی مردم را نیز به تصویر بکشند. مستند «روایت سیل» یکی از همین مستندها است.

این مستند که به کارگردانی مصطفی شوقی تولید شده است برای اولین بار در جشنواره «سینماحقیقت» به نمایش درآمد و پس از آن اولین اکران تلویزیونی را در برنامه «به اضافه مستند» خواهد داشت. این قسمت از برنامه روز سه‌شنبه ۱۷ دی ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۱۸ دی ساعت ۹ و جمعه ۲۰ دی ساعت ۱۳:۳۰ است.

«به اضافه مستند» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه مستند بپیوندید:

آیکون کانال تلگرام خانه مستند