«قصه های همیشگی» زیست محیطی به روایت «بابک مجیدی»

«قصه های همیشگی» زیست محیطی به روایت «بابک مجیدی»

«قصه های همیشگی» زیست محیطی به روایت «بابک مجیدی»
۱۲ آذر ۱۳۹۸

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا از تولید فیلم مستند ۵۹ دقیقه‌ای قصه‌های همیشگی، اثر بابک مجیدی کارگردان آستارایی با موضوع تهدیدات زیست محیطی تالاب استیل خبر داد.

به گزارش سایت خانه مستند و به نقل از ایرنا، شاپور تشرینی روز سه شنبه اظهار کرد: تصویربرداری، تدوین و تولید این اثر، حدود یک و نیم سال طول کشید و علی اکبر نظری تهیه کننده، مینا خوشخویی نویسنده، جواد پروردگاری صدابردار و بابک مجیدی و معین سنجریان تصویربرداران آن هستند.

وی ادامه داد: قصه های همیشگی به سفارش خانه مستند انقلاب اسلامی تولید شده است و مانند دیگر مستندهای ساخته مجیدی، از شبکه مستند پخش خواهد شد.

وی اظهار کرد: تولیدات هنری با موضوع محیط زیست و منابع طبیعی از اهمیت زیادی برخوردار است و با ساخت آثار مختلف در این زمینه، فرهنگ صیانت از مواهب خدادادی ترویج می شود.

تالاب استیل با ۱۳۸ هکتار وسعت در هفت کیلومتری شهر آستارا، از مناطق گردشگری و مأمن جوجه آوری بیش از چهار هزار و ۵۰۰ قطعه پرنده و نخستین ایستگاه پرندگان مهاجر در پاییز و زمستان است.

مجیدی متولد ۱۳۵۷ در سال ۸۳ به ساخت فیلم های مستند روی آورد و با ساخت مستند کوتاه نویز، نامزد سیمرغ بلورین بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر و برنده دیپلم افتخار سومین جشنواره فیلم شهر شد و از جشنواره ملی فیلم دانشجویی و چند جشنواره منطقه ای جایزه گرفته است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع و ۴۰۰ هنرمند در آن ساماندهی شده است.

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه مستند بپیوندید:

آیکون کانال تلگرام خانه مستند