مستندسازان می‌توانند به رونق تولید کمک کنند/ گفت و گو با «علی خسروی» تهیه کننده مجموعه مستند «سینما صنعت»

مستندسازان می‌توانند به رونق تولید کمک کنند/ گفت و گو با «علی خسروی» تهیه کننده مجموعه مستند «سینما صنعت»

مستندسازان می‌توانند به رونق تولید کمک کنند/ گفت و گو با «علی خسروی» تهیه کننده مجموعه مستند «سینما صنعت»
۱۸ مهر ۱۳۹۸

تهیه‌کننده برنامه «سینماصنعت» بیان کرد مستندسازان می‌توانند به رونق تولید کمک کنند.

به گزارش سایت خانه مستند و به نقل از خبرگزاری مهر، علی خسروی تهیه‌کننده برنامه «سینما صنعت» با بیان اینکه مستندسازان می‌توانند به رونق تولید کمک کنند، گفت: قصد دارند سری دوم این مجموعه مستند را باهدف معرفی صنایع غیرنفتی، مهم و استراتژیک ایران تولید کنند.

«سینما صنعت» با طراحی و تهیه‌کنندگی علی خسروی، مجموعه مستندی است که به تازگی از شبکه مستند پخش شد.

این مجموعه کوشید با پخش و بررسی مستندهایی با موضوع فناوری و صنعتی در قاب شبکه مستند صنایع مهم و استراتژیک ایران را معرفی کند و قسمت پایانی آن سه‌شنبه، ۱۶ مهر با پخش مستند «نبرد امواج» روی آنتن رفت.

علی خسروی درباره این مجموعه مستند گفت: «سینما صنعت» با نگاهی مستقل و با هدف معرفی صنایع مهم و استراتژیک ایران که کم هم نیستند، تولید شد و تلاشمان این بود که در آن از تجربه صنعتگران و کارآفرینان مهم و موفق بهره بگیریم، واقعیت این است که در کشور ما بیش از ۱۰ صنعت مهم و اثرگذار وجود دارد که می‌توان با پرداختن به آن‌ها تکیه‌ بر نفت سیاه را به حداقل برسانیم.

علی خسروی تهیه کننده سینما صنعت

وی توضیح داد: «سینما صنعت» برنامه‌ای نو و تجربه نشده در حوزه سیما است و از مزیت‌های اقتصادی، صنعتی و غیرنفتی ایران سخن می گوید، ما در این برنامه از مستندهایی که در حوزه صنعت تولید شدند و تلاش مستندسازانی که استقلال ایران دغدغه آن‌ها است، رونمایی کردیم.

خسروی ادامه داد: در تدارک ساخت فصل دوم این مجموعه هستیم که با فرمی جدید تولید خواهد شد و به نظرم در شرایط کنونی کشور لازم است که به این موضوع پرداخته شود.

این تهیه‌کننده درباره قسمت پایانی این مستند فصل از «سینما صنعت» گفت: در آخرین قسمت این مجموعه، مستند «نبرد امواج» ساخته وحید فرجی فارغ ‌التحصیل کارشناسی عکاسی در پخش و بررسی می‌شود، این مستند به یکی از مهم‌ترین بخش‌های صنایع دفاعی کشور که پدافند هوایی است، می‌پردازد و می‌کوشد مسیر سخت دستیابی ایران به صنعت پدافند هوایی خصوصاً رادار نظامی را به تصویر بکشد.

مجموعه مستند «سینما صنعت» با مشارکت و حمایت «خانه مستند انقلاب اسلامی» و جهاد دانشگاهی هنر به پخش و بررسی آثار منتخب صنعتی و فناوری و گفت‌وگو با کارگردان آثار پرداخت.

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه مستند بپیوندید:

آیکون کانال تلگرام خانه مستند