«اوج» تمام قد در کنار مستندهایی همچون «دریابست» می ایستد/ گزارشی کوتاه از رونمایی مستند «دریابست»

«اوج» تمام قد در کنار مستندهایی همچون «دریابست» می ایستد/ گزارشی کوتاه از رونمایی مستند «دریابست»

«اوج» تمام قد در کنار مستندهایی همچون «دریابست» می ایستد/ گزارشی کوتاه از رونمایی مستند «دریابست»
۲۸ بهمن ۱۳۹۷

رئیس سازمان هنری رسانه ای اوج گفت: با توجه به مشکلات معیشتی مردم، اگر فیلمسازان و مستندسازان خوش ذوق و نکته‌سنج بتوانند آثاری از جنس «دریابست» تولید کنند این سازمان، تمام قد در کنارشان خواهد بود.

به گزارش سایت خانه مستند و به نقل از خبرگزاری دانشجو، احسان محمدحسنی شامگاه شنبه در آئین رونمایی و اکران مستند دریابست اظهار داشت: مستند دریابست، جرقه ای برای اتفاقات بزرگ تر در آینده ای نزدیک است.

وی افزود: نمی‌خواهیم بپردازیم که این گره کور چطور و به دست چه کسانی و در طول چند سال زده شده است. موضوع اصلی، تبیین قدرت رسانه است که به مثابه یک شمشیر تیز و شکافنده است.

رئیس سازمان هنری رسانه اوج تصریح کرد: با ساخت این مستند درخصوص صیادان هرمزگانی مشاهده شد که چگونه می‌توان ارکان مختلف را برای حل موضوعات و گره‌های جامعه درگیر کرد.

محمدحسنی اضافه کرد: این مستند فرمایشی و سفارشی نبود و کاملا خودجوش و توسط مستندسازان بومی استان هرمزگان، پس از اطلاع از مشکلات موجود در حوزه صیادی ساخته شد.

وی به ورود سپاه و جلوگیری از صید و توقیف کشتی‌ها توسط این نهاد انقلابی اشاره کرد و ابراز داشت: این همان سپاهی است که امروز در اصفهان، 27 شهید تقدیم میهن اسلامی کرد.

رئیس سازمان هنری رسانه‌ای اوج ادامه داد: اقداماتی از جمله محرومیت زدایی را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام می دهد و شنیدم رئیس جمهور برای افتتاح پروژه‌های به استان هرمزگان سفر خواهد کرد که زحمت احداث این پروژه‌ها نیز بر دوش سپاه بود.

‎وی ادامه داد: با توجه به اینکه سال آینده مردم همچنان گرفتاری‌های معیشتی و اقتصادی خواهند داشت، اگر فیلمسازان و مستندسازان خوش ذوق و نکته‌سنج بتوانند آثاری از جنس «دریابست» تولید کنند سازمان هنری رسانه ای اوج تمام قد در کنارشان خواهد بود.

‎محمدحسنی افزود: ظرفیت ساخت مستند در کشور سالیانه حدود سه هزار اثر است که از این میزان، سازمان هنری اوج، ۷۰۰ اثر مستند می‌سازد که از این تعداد، ۵۰ اثر از جنس «دریابست» هستند.

‎رئیس سازمان هنری رسانه اوج با بیان این مطلب که ساخت مستند از مشکلات و یا موفقیت‌ها نیاز به ابزار خاص رسانه ای ندارد و می‌شود با تلفن همراه هم مستندسازی کرد، گفت: باید برای گره‌گشایی از مشکلات مردم از قدرت رسانه، استفاده و آثار مستند تولید شود.

‎وی از پخش مستند دریابست از شبکه سیما ظرف روزهای آینده خبرداد و گفت: یقینا این مستند پس از پخش در شبکه‌های ملی بازتاب و بازخورد بهتری خواهد داشت و موجی از بندرعباس به کشور ارسال خواهد کرد.

‎محمدحسنی در پایان گفت: سپاه پاسداران، گره صیادان سنتی را بازکرد و جا دارد یک مستند از ذوق‌زدگی و خوشحالی مردم بومی نسبت به اقدامات سپاه که آنان را به رفع مشکلات پیش‌رو امیدوار کرده است ساخته شود.

جهت اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: