مستند «شمیم باران» به روایت زندگی آیت‌الله مجتهدی تهرانی می پردازد

مستند «شمیم باران» به روایت زندگی آیت‌الله مجتهدی تهرانی می پردازد

مستند «شمیم باران» به روایت زندگی آیت‌الله مجتهدی تهرانی می پردازد
۰۸ آذر ۱۳۹۵

مستند «شمیم باران» به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر که در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است، زمستان امسال در تلویزیون به‌نمایش درمی‌آید.

مصطفی حسن بیگی، کارگردان مستند «شمیم باران» از به پایان رسیدن تولید این مستند تا یک‌ماه آینده خبر داد و گفت: مستند شمیم باران که به روایت زندگی آیت‌الله مجتهدی تهرانی می‌پردازد، مراحل پایانی فیلمبرداری را پشت سر می‌گذارد و با شروع تدوین آن در روزهای آینده، آذرماه فرآیند تولید خود را به پایان می‌رساند.

او اظهار کرد: شخصیت آیت‌الله مجتهدی به قدری جذبه دارد که برخی از اعضای تیم ساخت مستند، در طول مراحل فیلمبرداری و آشنایی با شخصیت ایشان، به بحث طلبگی و فراگیری دروس دینی علاقه‌مند شدند و امروز که با شما صحبت می‌کنم حداقل یکی از این افراد در کلاس‌های نوبت عصر حوزه آیت‌الله مجتهدی شرکت می‌کند.

حسن بیگی محورهای موضوعی این مستند را در چهار محور دسته‌بندی کرد و گفت: در مستند شمیم باران تلاش کرده‌ایم زندگی‌نامه معنوی آیت‌الله مجتهدی را در چهار بخش دقت و تربیت طلاب، علاقه به توسل در آستان اهل بیت (ع)، ماجرای طلبه شدن ایشان و سبک زندگی و ساده‌زیستی ایشان به‌نمایش درآوریم.

وی به انگیزه بالای خود برای ساخت مستندی درباره شخصیت آیت‌الله مجتهدی اشاره کرد و افزود: من از یک سو در شش سال پایانی عمر حضرت آیت‌الله، توفیق شاگردی ایشان را داشتم و از سوی دیگر نیز فعالیت‌هایی در زمینه تدوین مستند انجام می‌دادم و همین مسأله موجب شد به فکر ساخت مستندی درباره شخصیت این عالم بزرگوار بیفتم.

مستند شمیم باران با روایتی از زندگی آیت الله مجتهدی تهرانی

حسن بیگی ادامه داد: بر همین اساس با همکاری آقای پیروز جابری تصمیم گرفتیم به‌صورت توأمان کارگردانی مستند «شمیم باران» را انجام دهیم تا قدمی در راستای شناساندن این شخصیت بزرگ به مردم برداشته باشیم.

کارگردان این مستند گفت: در این مستند با مصاحبه با نزدیکان و طلاب آیت‌الله مجتهدی، تلاش کرده‌ایم ابعاد مختلف شخصیت ایشان را بررسی کنیم و با حضرات امامی کاشانی، جاودان، میرسجادی و … به گفت‌وگو نشستیم.

مستند «شمیم باران» در دو قسمت ۲۶ دقیقه‌ای، به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است و در زمستان امسال از سیمای جمهوری اسلامی به‌نمایش درخواهد آمد.

user
رضا

سلام.ضمن عرض خسته نباشید.اگه می شه.مستند ها رو پس از پخش از تلویزیون تو سایت بزارین تا بشه دانلود کرد.موفق باشید.

24 اسفند 1395