ذوالقرنین کیست؟ مستند «خسوف ناتمام یک مرد» با موضوع شناخت ذوالقرنین آماده پخش می شود

ذوالقرنین کیست؟ مستند «خسوف ناتمام یک مرد» با موضوع شناخت ذوالقرنین آماده پخش می شود

ذوالقرنین کیست؟ مستند «خسوف ناتمام یک مرد» با موضوع شناخت ذوالقرنین آماده پخش می شود
۲۴ شهریور ۱۳۹۵

مستند «خسوف ناتمام یک مرد» که با موضوع بررسی و شناخت شخصیت ذوالقرنین در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است تا پایان مهر ماه برای پخش از شبکه‌های سیما آماده خواهد شد.

میلاد قربانی کارگردان مستند «خسوف ناتمام یک مرد» با اشاره به شخصیت ذوالقرنین در قرآن و گمانه زنی‌های مختلفی که درباره مصداق آن بین محققان مختلف انجام شده است، گفت: در این مستند تلاش شده تا با انجام پژوهشی وسیع و جامع به مصداق یابی ذوالقرنین در میان شخصیت‌های تاریخی بپردازیم که با کمک استادان تاریخ و مفسران توانسته‌ایم، محتمل‌ترین پاسخ را در پایان این مستند عرضه کنیم.

وی ادامه داد: تحقیقات این مستند از سال ۹۲ آغاز شد و با تکمیل فرآیند تحقیقات اولیه از ابتدای سال ۹۴ مراحل تولید را شروع کردیم که اکنون در مراحل پایانی آن هستیم.

این کارگردان جوان توضیح داد: در تحقیقاتمان به یک لیست ۷۲ نفره از افرادی رسیدیم که امکان تطبیق با ذوالقرنین را داشته‌اند و با مقایسه ویژگی‌هایی که از وی در قرآن و کتب دینی آمده است، این افراد را مطابقت دادیم که در نهایت به ۴ نفر از افراد محتمل‌تر رسیدیم و به طور دقیق ویژگی‌های آنها و اقدامات آنها را با منابع دینی تطبیق دادیم.

میلاد قربانی در پایان از همکاری با خانه انیمیشن انقلاب اسلامی در ساخت این مستند سخن گفت و بیان کرد: با توجه به اینکه تلاش داشتیم در این مستند تصاویری تاریخی عرضه کنیم، با همکاری خانه انیمیشن نیمی از مستند به صورت انیمیشن تولید شده و وقایع تاریخی از این طریق بازسازی شده است.

مستند «خسوف ناتمام یک مرد» از محصولات سازمان هنری رسانه‌ای اوج، به صورت مشترک در خانه مستند و خانه انیمیشن انقلاب اسلامی در مدت زمان حدود ۴۰ دقیقه تولید شده است و تا یک ماه آینده برای پخش از شبکه‌های سیما آماده خواهد شد.