مستند «داستان یک پایان» روایتی از سرکردگی مسعود رجوی بر سازمان منافقین در شبکه 3

مستند «داستان یک پایان» روایتی از سرکردگی مسعود رجوی بر سازمان منافقین در شبکه 3

مستند «داستان یک پایان» روایتی از سرکردگی مسعود رجوی بر سازمان منافقین در شبکه 3
۰۸ شهریور ۱۳۹۵

مجموعه مستند ۶ قسمتی «داستان یک پایان» از روز گذشته روی آنتن شبکه سه سیما رفته است.
علیرضا خوشنویس یکی از کارگردانان مجموعه مستند «داستان یک پایان» در گفت وگو با ایرنا افزود: این مجموعه با نگارش و کارگردانی مشترک من و عبدالمهدی آگاه منش در شش قسمت تولید و آماده پخش شده است.
وی ادامه داد: «داستان یک پایان» از روز گذشته در شش شب متوالی ساعت ۰۵ : ۲۰ دقیقه از شبکه سوم سیما پخش می شود.
خوشنویس با بیان اینکه «داستان یک پایان» مروری بر تاریخ ۵۰ ساله سازمان مجاهدین خلق ایران است، گفت: قسمت اول با عنوان «شروع نافرجام» درباره تشکیل سازمان در سال ۴۴، دستگیری گسترده اعضا در سال ۵۰، ترورهای درون گروهی سال ۵۴ مانند ترور مجید شریف واقفی، ریاست مسعود رجوی بر اعضای زندانی سازمان است.
کارگردان مجموعه مستند «داستان یک پایان» ادامه داد: قسمت دوم با عنوان «افتادن نقاب» نیز درباره همراهی سازمان با جریان انقلاب، تلاش رجوی برای شراکت در حکومت جمهوری اسلامی، جنگ مسلحانه در سال ۶۰ و ترورهای گسترده مسوولان و مردم است که امروز پخش خواهد شد.
وی در توضیح قسمت سوم این مجموعه مستند گفت: در این قسمت با عنوان «لشکرکشی تا کمینگاه» موضوعاتی چون استقرار سازمان در عراق، انجام چند عملیات نظامی برای صدام، شکست عملیات فروغ جاویدان بررسی می شود و قسمت چهارم نیز با عنوان «تولد یک فرقه» درباره تبدیل شدن سازمان به یک فرقه در سال های پس از جنگ است.
خوشنویس با بیان اینکه عنوان قسمت پنجم «اسیر در زنجیر دروغ» است، تصریح کرد: بررسی سازوکارهای فرقه گرایی در سازمان موضوع اصلی است که در این قسمت به آن پرداخته می شود.
وی خاطرنشان کرد: قسمت ششم و پایانی مستند «داستان یک پایان» با عنوان «پایان یک رؤیا» به بررسی نقش زنان در سازمان و تعامل رجوی با آنان همچنین سرنوشت مبهم مسعود رجوی می پردازد.
مستند «داستان یک پایان» روایتی است از رهبری مسعود رجوی بر سازمان مجاهدین خلق که در شش قسمت چگونگی رهبری این سازمان توسط مسعود رجوی از بدو تشکیل این سازمان تا آخرین روزهای رهبری او بر این سازمان را به تصویر می کشد. آنونس این مجموعه را در ویدیوی زیر ببینید: