فرخوان مشارکت مردمی برای ساخت اولین مستند جمع‌سپار اربعین

راه اندازی پویش «اربعین ما»

فرخوان مشارکت مردمی برای ساخت اولین مستند جمع‌سپار اربعین

فرخوان مشارکت مردمی برای ساخت اولین مستند جمع‌سپار اربعین
۱۵ شهریور ۱۴۰۱

مرکز مستند سوره با راه‌اندازی پویش «اربعین ما» از مردم برای ساخت نخستین مستند جمع‌سپار اربعین دعوت به همکاری کرد.

به گزارش سایت خانه مستند و به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ همزمان با ایام اربعین حسینی، مرکز مستند سوره برای تولید اولین مستند جمع‌سپار درباره مراسم باشکوه اربعین، پویش «اربعین ما» را به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی برای دریافت تصاویر مردمی جهت تولید این مستند راه‌اندازی کرد. برای شرکت در این پویش، کافی‌ست زائران سفر عتبات تصاویر بهترین لحظات این مسیر و مراسم منتهی به روز اربعین را با هشتگ‌های #اربعین_ما، #اربعیننا و #Our_arbaeen در صفحه خود در اینستاگرام بارگذاری کنند.

به کسانی که بهترین تصاویر را برداشت کنند، یک جایزه بیست میلیون تومانی ویژه و ده جایزه ۱۰ میلیون تومانی اهدا خواهد شد.

نکاتی که لازم است علاقه‌مندان برای ثبت تصاویر ارسالی در نظر داشته باشند به شرح زیر است:

۱. از آنجایی که هدف این پویش در قدم اول، ساخت مستندی برای معرفی اربعین به غیرمسلمان‌هاست، زائران این سفر معنوی در انتخاب بهترین صحنه‌ها و وقایعی که در این مسیر به چشم می‌خورد، دقت و ذوق کافی را به کار ببرند تا دیدن آن برای افرادی که تجربه حضور در این مسیر پر رمز و راز را نداشته‌اند، جالب باشد.
۲. حتماً گوشی خود را افقی گرفته و در این حالت تصاویر را ضبط کنید.
۳. سعی کنید وقایع و اتفاقات مختلف در مسیر پیاده روی و مراسم اربعین را مدنظر قرار دهید.
۴. شما می توانید حداکثر ۱۰ دقیقه از ویدیو خود را برای این پویش ارسال کنید.
۵. تنوع ثبت زمان تصاویر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به عنوان مثال سعی کنید لحظه‌های طلوع، ظهر، مغرب و در یک کلام ساعات مختلف را در نظر داشته باشید.
۶. توجه به تنوع افراد از نظر شخصیت، ملیت و مذهب از اهمیت ویژ‌های برخوردار است. به عنوان مثال توجه به صاحبان مشاغل مختلف در پیاده‌روی اربعین، توجه به غیرمسلمان‌های یا غیرشیعه‌ها در اربعین و…
۷. سعی کنید تصاویر شما فقط از مسیر پیاده‌روی نباشد. از لحظه حرکت تا رد شدن از مرز و بازگشت به منزل، وقایع مختلفی رخ می‌دهد که ثبت آن‌ها می تواند جذاب باشد.
۸. شما می‌توانید نام «مرکز مستند سوره» را هم در تصاویر خود تگ یا منشن کنید تا ما راحت‌تر و سریع‌تر به تصاویر شما دسترسی پیدا کنیم. (mostanadsoore@)
۹. سعی کنید با بهترین کیفیت ممکن تصاویر را بارگذاری کنید، اما اگر مجبور به کاهش کیفیت شدید نگران نباشید. چرا که از طرف «مرکز مستند سوره» با صاحبان تصاویر برتر، ارتباط گرفته می‌شود تا تصاویر با کیفیت اصلی را در اختیار ما قرار دهند.

گفتنی است همزمان با اعلام خبر آغاز پویش «اربعین ما»، از پوستر و تیزر رسمی این پویش به ترتیب با طراحی ربابه فاضل و ساخت محسن کریمیان رونمایی شد.

جهت اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: