«بار دیگر مردی که دوست می داشتیم»، روایت زندگی نادر ابراهیمی

پخش پرتره نویسنده شهیر ایرانی در شبکه مستند

«بار دیگر مردی که دوست می داشتیم»، روایت زندگی نادر ابراهیمی

«بار دیگر مردی که دوست می داشتیم»، روایت زندگی نادر ابراهیمی
۱۴ فروردین ۱۴۰۲

«بار دیگر، مردی که دوست می داشتیم» روایتی از زندگی نادر ابراهیمی نویسنده، روزنامه نگار، فیلم ساز، ترانه سرا و مترجم ایرانی دوشنبه 14 فروردین ساعت 21 از شبکه مستند پخش می شود.

به گزارش سایت خانه مستند و به نقل از خبرگزاری دانشجو، «بار دیگر، مردی که دوست می‌داشتیم» به قلم و کارگردانی محمدحسن یادگاری با حضور اکبر عالمی، جمشید گرگین، مصطفی رحماندوست، کیومرث پور احمد، مرتضی سرهنگی، فرزانه منصوری، ابراهیم حاتمی کیا و … به مرور ۷۲ سال زندگی نویسنده شهیرِ معاصر، نادر ابراهیمی پرداخته است.

نادر ابراهیمی که بیشتر به واسطه فعالیت هایش در عرصه ادبیات کودک و نوجوان شناخته می‌شود خالق بیش از ۵۰ اثر تالیفی برای این گروه سنی است. او مردی همه فن حریف بود و کار‌های سخت و دشواری مانند کارگری در یک چاپخانه یا کشاورزی یا کار‌های فرهنگی، چون مترجمی و ویراستاری، فیلمسازی مستند، خطاطی و نقاشی را نیز تجربه کرده بود. ابراهیمی که از زندگی پرماجرایش لذت می‌برد، تصمیم می‌گیرد زندگینامه خود را روایت کند و دو کتاب “ابن مشغله” و “ابوالمشاغل” شرح کاملی از زندگی و فعالیت‌های اوست. نویسنده کتاب «بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم» در حوزه ادبیات بزرگسال هم دارای تالیفات متعددی است، اما بیشتر با سه گانه عاشقانه خود به ویژه کتاب «یک عاشقانه آرام» شناخته می‌شود.

«بار دیگر، مردی که دوست می‌داشتیم» را یوسف نادری‌منش و جواد جواهری تهیه کرده‌اند و تدوین آن هم بر عهده محمدحسن یادگاری و محمد رضوانی پور بوده است. این مستند امشب ساعت ۲۱ پخش می‌شود تکرارش روز بعد ساعت ۹ است.

جهت اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: