مستند ایرانی “معرکه الرمان” در عراق ساخته شد

مستند ایرانی “معرکه الرمان” در عراق ساخته شد

مستند ایرانی “معرکه الرمان” در عراق ساخته شد
۰۸ بهمن ۱۴۰۱

فیلم مستند روایی «معرکه الرمان» به نویسندگی و کارگردانی محمد نگراوی فیلمساز خوزستانی پس از پنج ماه تحقیق و نگارش فیلمنامه با گذراندن مرحله پیش تولید سه ماهه، تصویر برداری آن پایان یافت.

محمد نگراوی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این فیلم بر اساس زندگینامه پرفراز و نشیب شهید “وعدالله المنصوری” و همرزمان شهید مدافع حرم در سوریه می باشد که از زبان پدر و فرمانده یگان عملیات مقابله با داعش تکفیری “حاج اسعد ابو حیدر” روایت می شود.

وی افزود: شهید وعدالله که از عراق به عنوان مدافع حرم به سوریه رفته بود در دزفولِ ایران به دنیا آمده و مدتی نیز در قم ساکن بود و سپس از عراق به میدان مبارزه در سوریه اعزام می شود.

فیلمساز خوزستانی ادامه داد: “معرکه الرمان” به سفارش موسسه فرهنگی هنری شهید “ابومهدی المهندس” واقع در بصره با مدیریت الحاج اسعدابوحیدر تولید شده است و تصویر برداری آن به مدت ۱۰ روز در سطح شهر بصره و پادگان های نظامی انجام گرفت.

وی با اشاره به سایر عوامل اجرایی فیلم “معرکه الرمان” افزود: دستیار کارگردان این فیلم علی رنجی ، برنامه ریز و منشی صحنه مریم رنجی، مدیر فیلمبرداری عماد سلمانیان، دستیار اول فیلم حسن شریفی ،دستیار دوم عباس شجرات، صدا بردار امین نظروند،دستیار صدا مرتضی علی نگراوی، عکاس مریم مهدی زاده، گریمور فاطیما حزباوی، مدیر صحنه کاظم بنی تمیم و دستیار صحنه شریف جامعی بوده است.

نویسنده و کارگردان این فیلم ادامه داد: اسعد ابوحیدر،رحسن ابو وعد،راعتبار سعدی،رمحمد جواد بنی تمیم بازیگران این فیلم می باشند.

گفتنی است محمد نگراوی هنرمند اهوازی تاکنون فیلم های مستند کوتاه و نمایش های عربی را کارگردانی کرده است و جوائز بازیگری از جشنواره های ملی را در کارنامه دارد.

جهت اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: