از سینمای مستند و تجربی، حمایت تمام قد می کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جمع خبرنگاران حاضر در سینما حقیقت؛

از سینمای مستند و تجربی، حمایت تمام قد می کنیم

از سینمای مستند و تجربی، حمایت تمام قد می کنیم
۲۳ آذر ۱۴۰۱

به گزارش سایت خانه مستند و به نقل از ستاد خبری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، روز سه‌شنبه 22 آذرماه و در سومین روز از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بازدید از خانه جشنواره در پردیس سینمایی ملت حاضر شد.

او پس از بازدید از بخش‌های مختلف جشنواره، در جمع خبرنگاران درباره حمایت از مستندسازان گفت: برنامه ما این است که اسباب حمایت لازم از فیلمسازان مستند را فراهم کنیم، گزارش‌های دریافت شده از برگزارکنندگان جشنواره سینما حقیقت نیز حاکی از اتفاقات خوبی در این حوزه است. امسال شاهد تحولات مهمی در جشنواره «سینماحقیقت» و سینمای مستند هستیم و انشالله مستند به جایگاه واقعی خود در سینمای ایران می‌رسد، از برنامه‌های جدی ما در سازمان سینمایی حمایت از کارهای مستند و مستندسازها است.

او درباره شیوه حمایت از مستندسازان تصریح کرد: در برنامه امسال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت‌های مختلف تعریف کرده‌ایم که شامل حمایت از ساخت آثار، پشتیبانی از اینگونه فیلم‌ها و.. است. ما در وزارتخانه و دولت این آمادگی را داریم که بستری برای حمایت جامع از فیلمسازان مستند داشته باشیم با این نگاه که بتوانیم از آثار همه مستندسازان در همه جای ایران حمایت کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تاثیر جشنواره «سینماحقیقت» در پیشرفت فیلمسازی مستند خاطرنشان کرد: جشنواره سینماحقیقت نشان داد که ما چه ظرفیت بالایی را در مناطق مختلف کشور داریم، استقبال بین‌المللی خوبی را از جشنواره شاهد بودیم. انشالله این جشنواره و برنامه‌های مشابه کمک خواهند کرد که حوزه مستند را خیلی قوی‌تر و پررونق‌تر از گذشته پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: سازمان سینمایی در هفته دولت کار بسیار خوبی را شروع کرد و بیش از 10 مستند تولید شده و درحال حاضر در شورای اطلاع‌رسانی وزارتخانه این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم.

اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که حمایت از فیلمسازان مستند پس از دوران جشنواره «سینماحقیقت» نیز ادامه دارد، بیان کرد: یکی از علت‌های برگزاری جشنواره‌ها، شناسایی استعدادها و ادامه حمایت از آن‌هاست، ما در حوزه‌های مختلف ازجمله آموزش، تولیدات جدید، نظام موضوعاتی که سازمان سینمایی و وزارتخانه به دنبال آن‌ها هستند، این حمایت را انجام می‌دهیم، آماده هستیم و اعتبار بسیار خوبی را هم برای آن پیش‌بینی می‌کنیم.

همچنین محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با ستاد خبری جشنواره «سینماحقیقت» در پیامی به مستندسازان گفت: من از همه مستندسازان تشکر می‌کنم، آنها وظیفه سنگینی برعهده دارند. ثبت تاریخ، فرهنگ و ویژگی‌های قومیتی و جغرافیایی ما به یمن تلاش مستندسازان انجام شده است.

وی ادامه داد: مستندسازان در این فضا به دنبال ایجاد امید و نشاط میان مردم هستند. این نکته حائز اهمیت است که از بخش‌های مختلف کشور در این مسیر حضور دارند و جشنواره سینماحقیقت رنگین‌کمانی از همه ظرفیت‌های ایران را به نمایش گذاشته‌ است.

دکتر اسماعیلی گفت: یکی از برنامه‌های جدی‌ ما حمایت تمام‌قد از سینمای مستند و تجربی است. مستندسازان تصویر ایران امروز را به یادگار می‌گذارند.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی مقدم از 20 تا 25 آذرماه در پردیس ملت در حال برگزاری است.

جهت اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: