سینماحقیقت، تنها تریبون سینمای مستقل مستند است / گفتگو با جعفر نجفی مستندساز

سینماحقیقت، تنها تریبون سینمای مستقل مستند است / گفتگو با جعفر نجفی مستندساز

سینماحقیقت، تنها تریبون سینمای مستقل مستند است / گفتگو با جعفر نجفی مستندساز
۱۷ آبان ۱۴۰۱

جعفر نجفی، مستندساز ایرانی معتقد است جشنواره سینماحقیقت، تنها تریبون برای نمایش آثار مستندسازان ایرانی است.

به گزارش سایت خانه مستند و به نقل از خبرگزاری ایلنا، جعفر نجفی مستندساز که با مستند «چهره‌پرداز» در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت حضور داشته است درباره تاثیر و اهمیت جشنواره «سینماحقیقت» در سینمای مستند گفت: جشنواره «سینماحقیقت» تنها تریبون سینمای مستقل مستند است و فیلمسازان با امید بسیاری اثر خود را برای این جشنواره که تنها محل دیده شدن یک فیلم مستند است، می‌فرستند. به همین دلیل این جشنواره به شدت می‌تواند باعث ایجاد انگیزه در فیلمسازان جوان شود تا بتوانند آثار قابل قبول و خوبی را بسازند.

این مستندساز درباره مستند «تنها» که پس از «چهره‌پرداز» کارگردانی، تهیه‌کنندگی و فیلمبرداری آن را برعهده داشته است گفت: این مستند برای اولین بار در جشنواره جهانی ونیز اکران شد و فعلا برنامه‌ریزی‌ها برای حضورهای بین‌المللی این کار است تا درنهایت اگر شرایطی فراهم شود به اکران داخلی نیز برسد.

کارگردان مستند «آشو» درباره اکران آثار خود در سینماها و یا به صورت آنلاین بیان کرد: بسیار علاقه‌مندم که «چهره‌پرداز» و «تنها» در هنر و تجربه و در پلتفرم‌های مختلف اکران شوند و پیگیری‌های زیادی نیز انجام شده که متاسفانه هنوز به قطعیت نرسیده است.

او در ادامه صحبت‌های خود درباره تاثیر اکران‌های آنلاین بر سینمای مستند عنوان کرد: در اکران‌های آنلاین اتفاق مثبت این است که افرادی که شرایط حضور در جشنواره‌ها را ندارند و یا سینمای نمایش دهنده فیلم در دسترسشان نیست، می‌توانند به صورت آنلاین آن اثر را تماشا کنند به همین دلیل با این امکان مردم در شهرها و مناطق مختلف می‌توانند آثار ما را ببینند و ما فیلمسازان چه جز این می‌خواهیم که آثارمان دیده شود؟ ما مستند می‌سازیم تا تمامی مردم ببینند و بتوانیم نقشی در از بین بردن آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.

جهت اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: