روایت زندگی کودکان در کارخانه‌ مغزشویی داعش در «فرزندان شب»

روایت زندگی کودکان در کارخانه‌ مغزشویی داعش در «فرزندان شب»

روایت زندگی کودکان در کارخانه‌ مغزشویی داعش در «فرزندان شب»
۱۷ آبان ۱۴۰۱

«فرزندان شب» به کارگردانی بهروز نورانی پور روایتی از زندگی کودکان سرباز در کارخانه‌های مغزشویی داعش سه‌شنبه 17 آبان ساعت 21 از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش سایت خانه مستند به نقل از خبرگزاری فارس، بهروز نورانی‌پور که پیش از این مستند تحسین‌شده A157 را با موضوع داعش ساخته بود، در مستند «فرزندان شب» روایت جدیدی از زندگی کودکان سرباز در جنگ‌ها را روایت می‌کند.

این مستند در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده و روایتگر کودک سربازانی است که جنگ سال 2014 در بین نیروهای داعشی‌ حضور داشته و پس از شرکت در جنگ و اسارت، حالا به مناطق و سرزمین‌های خودشان برگشته‌اند. نوجوانانی که برخلاف سن بسیار کم، فضای جنگ و خشونت داعش را از نزدیک تجربه کرده‌اند و اکنون با دیدگاه‌های اعتقادی و رفتارهای عملی متفاوتی به سرزمین‌‌های مادری خود برگشته‌اند. این مستند یکی از تبعات پسا جنگ را به مخاطب نشان می‌دهد.

«دایان»، «A157» و «فرزندان شب» سه گانه ای هستند که بهروز نورانی پور در دل جنگ 2014 داعش ساخته همه این فیلم‌ها در یک راستا ساخته شده‌ و به افرادی می‌پردازند که نقشی در پدیدآمدن جنگ نداشته اما بیش از 80 درصد بار جنگ به آنان تحمیل می‌شود. این افراد زنان و کودکان‌اند.

این فیلم مستند در جشنواره‌های داخلی و خارجی متعددی حضور داشته است که از آن جمله می‌توان به جشنواره سینماحقیقت، جشنواره «بوسان» کره جنوبی، «جیفونی» ایتالیا، «آمریکن داکس»، جشنواره فیلم سئول و … اشاره کرد و در این جشنواره‌ها توانست جوایزی نظیر بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را دریافت کند.

این مستند امشب ساعت 21 از شبکه مستند پخش می‌شود وتکرارش روز بعد ساعت 9 خواهد بود.

جهت اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: