مستند «پرچمدار»؛ داستان شهدایی که پرچم ایران را برافراشتند

مستند پرچمدار در مرحله پیش تولید؛

مستند «پرچمدار»؛ داستان شهدایی که پرچم ایران را برافراشتند

مستند «پرچمدار»؛ داستان شهدایی که پرچم ایران را برافراشتند
۱۱ مهر ۱۴۰۱

سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، پرچمدار را مستندی درباره افرادی که جان خود را فدای حفظ و پاسداشت پرچم ایران کرده‌اند برشمرد و اظهار داشت: این مستند از زاویه ضرورت سربلندی و افراشته بودن پرچم مقدس ایران بخش‌هایی از زندگی شهدای پاسدار پرچم را روایت می‌کند.

وی با بیان اینکه در این مستند ابتدا پاسداران پرچم ایران از منظر تاریخی و اسطوره‌ای مورد توجه قرار می‌گیرد و سپس به زندگی دو تن از شهدای پرچمدار استان البرز پرداخته می‌شود، افزود: در این مستند، زندگی شهید «مهدی شرع پسند» و شهید «بهنام محمدی» در ارتباط با پرچم ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سردار اسلامی با اشاره به اینکه شهید شرع‌‌پسند نخستین فردی است که پس از آزادی خرمشهر از منار مسجد جامع خرمشهر بالا رفت و پرچم مقدس ایران را بر فراز مسجد نصب کرد، ادامه داد: این باعث افتخار استان البرز است که پرچم‌دار ایران و آزادی خرمشهر سرفراز از این استان بوده است.

وی ‌با بیان اینکه شهید بهنام محمدی از شهدای نوجوان دفاع مقدس است بیان داشت: این شهید بزرگوار به رغم سن کم با شجاعت پرچم رژیم بعث عراق را از ساختمانی در یکی از محله‌های خرمشهر پایین می‌آورد و پرچم ایران را بر فراز آن ساختمان نصب می‌کند که این حرکت شجاعانه این نوجوان، سوژه مستند پرچمدار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز ‌با اشاره به اینکه مستند پرچم‌دار هم اکنون در مرحله پژوهش و پیش تولید است، عنوان کرد: مستند پرچم‌دار طی ماه‌های آینده و پس از اتمام فرآیند پژوهش و نگارش فیلمنامه وارد فاز تولید می‌شود و امیدواریم تا پایان سال فرآیند اجرایی، تدوین و پسا تولید آن به پایان برسد.

سردار اسلامی خاطرنشان کرد: این فیلم با همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز و با هدف معرفی شهدای پرچم‌دار استان البرز و انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس در حال تولید است و امیدواریم این فیلم مستند پس از تولید در جشنواره فیلم سینما حقیقت حضور موثری داشته باشد.

جهت اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: