آمار بخش ملی جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شد

ارسال ۲۶۱ فیلم مستند به جشنواره؛

آمار بخش ملی جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شد

آمار بخش ملی جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شد
۱۹ شهریور ۱۴۰۱

دبیرخانه سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تعداد آثار حاضر در بخش‌ ملی این رویداد را اعلام کرد.

دبیرخانه سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تعداد آثار حاضر در بخش‌ ملی این رویداد را اعلام کرد.

به گزارش سایت خانه مستند و به نقل ازخبرگزاری صبا، آمار فیلم‌های ارسال شده به بخش «سینمای ملی» این رویداد اعلام شد.

تعداد کل فیلم‌های ارسالی به جشنواره ۱۹۹۶ اثر است که تعداد ۱۳۶۴ فیلم داستانی، ۲۶۱ فیلم مستند، ۲۶۴ فیلم تجربی و ۱۰۷ فیلم پویانمایی را شامل می‌شود.

همچنین ۶۰۴ اثر از شرکت کنندگان تهران و معادل ۳۰ درصد، ۱۳۹۲ اثر از سایر شهرها برابر با ۷۰ درصد آمار آثار متقاضی حضور در سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران است.

از این میان، ۱۶۷۶ شرکت‌کننده آقا و ۳۲۰ شرکت‌کننده خانم هستند که به ترتیب ۸۴ و ۱۶ درصد از فیلمسازان متقاضی حضور در جشنواره را دربرمی‌گیرند.

تعداد شرکت‌کنندگان این دوره از جشنواره به تفکیک استان‌ها به ترتیب زیر است:

استان‌های تهران با ۶۰۴ اثر، اصفهان با ۱۷۲ فیلم، خراسان رضوی با ۱۳۸، فارس با ۱۰۸، خوزستان با ۱۰۶ و گیلان با ۷۸ فیلم در رتبه‌های اول تا ششم فهرست بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان قرار دارند.

همچنین استان‌های آذربایجان شرقی و لرستان با ۶۵، مازندران با ۵۱، کرمان با ۴۹، کردستان با ۴۶، البرز با ۴۳، آذربایجان غربی با ۴۲، همدان با ۳۹، مرکزی با ۳۸، کرمانشاه با ۳۲، بوشهر با ۳۱، قزوین و قم با ۳۰، اردبیل با ۲۹، هرمزگان و چهارمحال و بختیاری با ۲۷، یزد با ۲۶، گلستان با ۲۳، سمنان، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد با ۱۷، سیستان و بلوچستان و زنجان با ۱۴، خراسان شمالی با ۱۱ و خراسان جنوبی با ۷ فیلم از لحاظ تعداد فیلم‌های ارسال کرده به جشنواره سی‌و نهم در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

سهم فیلم‌های متفاضی که به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران تولید شده‌اند از آمار فیلم‌های ارسال شده به بخش ملی، ۲۴۰ اثر است.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

جهت اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: