تولید مستند «بلدیه»، نگاهی به تاریخچه شهرداری یزد

تولید مستند «بلدیه»، نگاهی به تاریخچه شهرداری یزد

تولید مستند «بلدیه»، نگاهی به تاریخچه شهرداری یزد
۰۹ شهریور ۱۴۰۱

شهردار یزد با اشاره به وجود آثار بسیار ارزشمند در مجموعه شهرداری یزد، از تولید مستند و ایجاد موزه «بلدیه» در این شهر خبر داد.

ابوالقاسم محی‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مستندی در ارتباط با تاریخچه شهرداری یزد با عنوان «بلدیه» در حال تهیه است که مراحل پایانی را سپری می‌کند و در آینده‌ای نزدیک شاهد رونمایی و اکران این مستند خواهیم بود.

وی با اشاره به وجود آثار متعدد تاریخی در شهرداری یزد، تصریح کرد: از ابتدای تأسیس شهرداری این آثار در حوزه‌های اموال و اسناد وجود داشته است که برای فراهم ساختن شرایط مناسب نگهداری از آنها، در حال ایجاد موزه بلدیه در شهرداری یزد هستیم.

شهردار یزد گفت: با توجه به اینکه موزه‌ها آئین‌نامه و ضوابط خاص خود را دارد، هر اثری که در موزه‌ای وجود دارد، باید بر اساس استانداردهای مشخص نگهداری شود. در شهر یزد با توجه به وجود میراث فرهنگی ارزشمند، این موزه نقش بسیار مهمی در حفاظت و معرفی این میراث به شهروندان یزد، مسافران و گردشگران دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری تاکنون هزینه‌های بسیاری برای حفاظت از میراث فرهنگی و بافت تاریخی یزد انجام داده است، ادامه داد: از مسئولان در وزارت میراث فرهنگی درخواست می‌کنیم نگاه جدی‌تری به یزد داشته باشند تا بتوان بافت تاریخی این شهر را که ثبت جهانی شده است، متناسب با استانداردهای روز جهان به صورت کامل محافظت کرد.

محی‌الدینی از مذاکرات صورت گرفته برای ایجاد مرکز خواهرخوانده‌های شهر میراث جهانی یزد خبر داد و افزود: قرار بود که میراث فرهنگی خانه‌ای تاریخی را برای این منظور به شهرداری تحویل دهد، لذا درخواست داریم که این موضوع با جدیت پیگیری شود.

جهت اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: