اکران مستند «لباس کار»، نگاهی به تلاش های طلاب جهادی در ایام کرونا

اکران مستند «لباس کار»، نگاهی به تلاش های طلاب جهادی در ایام کرونا

اکران مستند «لباس کار»، نگاهی به تلاش های طلاب جهادی در ایام کرونا
۲۹ مرداد ۱۴۰۱

فیلم مستند «لباس کار» با محتوای نمایش بخشی از تلاش‌های طلاب جهادی در ایام شیوع کرونا در شیراز اکران می‌شود.

به گزارش سایت خانه مستند و به نقل از ایکنا، فیلم مستند «لباس کار» کاری از حسین علی مددی، با تهیه کنندگی مصطفی مشفقیان به سفارش دفتر نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز فردا، ۳۰ مرداد مرداد ماه، ساعت ۱۷ در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، سینما فرهنگ به نمایش گذاشته می‌شود.

حسین علی مددی، کارگردان این مستند به خبرنگاران گفت: این فیلم، تلاشی برای نمایش بخشی از تلاش‌های قشری از جامعه محسوب می‌شود که شاید مردم بیشتر آنان را در مساجد و منابر مشاهده کرده و به ذهن سپرده‌اند.

وی با اشاره به تولید دو مستند «بلاگردون» و «بدون ماسک» در این زمینه، گفت: احساس می‌شود که به تلاش‌ها و اقدامات بخشی از جامعه، جفا شده است و حتماً باید در زمینه ثبت و مستند کردن آن‌ها تلاش کرد و این مستندها، در همین راستا تهیه و تولید شده است.

مددی به تلاش‌های طلاب جهادی در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: اساساً صحبت کردن یا بهتر بگویم دفاع کردن از قشر روحانی آن هم در وضع کنونی جامعه با همه مشکلات اقتصادی و اجتماعی موجود، کار خیلی سختی بود، ولی باید انجام می‌شد.

این کارگردان مستندساز گفت: شهرستان‌ها، افراد و ایده‌های مختلف و سوژه‌های گوناگونی را در این مسیر بررسی کردیم و از دل آن‌ها ساعت‌ها مصاحبه و فیلم در حیطه‌های متفاوت از غسالخانه گرفته تا بیمارستان و تولیدی‌های پوشاک، تهیه کردیم.

وی بیان کرد: تمام سعی ما معطوف به این بود تا یک مستند بدون داستان سرایی خلق شود چیزی که بعداً قابل استناد باشد و نهایتاً خروجی کار در اوایل سال ۱۴۰۱ گرفته و بعد از چندین مرحله بازبینی و اصلاح نهایی شد.

مددی یادآور شد: امیدواریم این مستند تاثیرگذاری لازم را روی قشر خاکستری داشته باشد و همچنین دعوت می‌کنیم از طلاب عزیزی که مخالف با فعالیت جهادی روحانیون در حیطه‌هایی غیر از ‌درس و منبر هستند، کمتر از یک ساعت وقت بگذارند و این مستند را ببینند.

برای اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: