حمایت کامل از ساخت فیلم‌های مستند شهدا

کمیسیون هنری بنیاد شهید استان تهران اعلام کرد؛

حمایت کامل از ساخت فیلم‌های مستند شهدا

حمایت کامل از ساخت فیلم‌های مستند شهدا
۰۴ مرداد ۱۴۰۱

نشست اعضای کمیسیون هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران برگزار و طی آن با حمایت کامل از ساخت فیلم‌های مستند شهدا موافقت شد.

به گزارش سایت خانه مستند و به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ جلسه اعضای کمیسیون هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران صبح دوشنبه ۳ مرداد برگزار شد.

١٣ فیلمنامه و طرح مرتبط با ایثار و شهادت به دبیرخانه بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران واصل شده بود که از بین آن‌ها فیلمنامه «راز آلفا ٣» در مرحله اول مورد تایید اعضای تخصصی کمیسیون هنری قرار گرفت.

در این نشست سید مرتضی حسینی مدیرکل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تمام هزینه‌های پژوهش و نگارش و همچنین ٣٠ درصد هزینه‌های تولید فیلم از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت می‌شود. هزینه‌های ساخت فیلم‌های مستند شهدا نیز به صورت کامل از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت می‌کند و هر استان می‌تواند یک اثر شاخص در قالب سریال، فیلم سینمایی و مستند فاخر تولید کند.

سپس عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران یادآور شد: هنر بهترین مسیر برای انتقال پیام است. با استفاده از هنر می‌توان مفهوم بلند ایثار و فداکاری را که فارغ از پایبندی به دین قابل احترام است، به نمایش و تصویر کشید. ایثارگران به دلیل اینکه از سلامت و آرامش و آسایش خود برای دفاع از هم نوع و رسیدن به سر منزل مقصود، گذشتند قابل احترام هستند.

وی در پایان سخنان خود گفت: یکی از کار‌های هنری بسیار اثرگذار که بعد از ١۴٠٠ سال می‌توان با آن واقعه عاشورای حسینی را به تصویر کشید، تعزیه است و اینگونه می‌توان با زبان هنر مفهوم حماسه حسینی را انتقال داد.

برای اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: