درخشش مستند «مراد» در جشنواره امریکایی

درخشش مستند «مراد» در جشنواره امریکایی

درخشش مستند «مراد» در جشنواره امریکایی
۱۱ تیر ۱۴۰۱

مستند «مراد» برنده تندیس برنز پنجاه و پنجمین دوره جشنواره بین المللی «ورد فست» هیوستون آمریکا شد.

به گزارش سایت خانه مستند و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، فیلم مستند «مراد» تولید سیمای مرکز سمنان به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح الله فخرو در بخش REMI AWARDS جشنواره بین المللی «ورد فست هیوستون» آمریکا(2021)، تندیس برنز این جشنواره را به خود اختصاص داد.

این مستند، مصائب و شیرینی‌های زندگی مادر و پسری را به تصویر کشیده است که باور دارند لحظه‌هایشان به معجزه گره خورده است.

«مراد» شخصیت اصلی این مستند جوانی است که از کودکی تا امروز از مادر بیمارش نگهداری کرده و این همراهی عاشقانه لبریز از لحظه‌های تلخ و شیرین برایشان بوده است.

مستند «مراد» پیشتر برنده بهترین کارگردانی بخش مستند چهارمین جشنواره وسویوس ایتالیا (سال١۴٠٠)، برنده بهترین مستند سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه سوئد ٢٠٢١ (سال١۴٠٠)، نامزد بهترین فیلم مستند و بهترین کارگردانی جشنواره فیلم های کوتاه لس آنجلس (سال١۴٠٠)، راه یافته به فستیوال بین المللی یونا هندوستان٢٠٢٢ (سال ١۴٠١) و راه یافته به جشنواره بین المللی نورگس اصفهان (سال١۴٠١) است.

جشنواره «وردفست» که هرساله در هیوستون آمریکا برگزار می‌شود بیش از شصت سال پیش به عنوان یک انجمن بین المللی فیلم در آگوست ۱۹۶۱ تاسیس شد.

«ورد فست» قدیمی‌ترین جشنواره فیلم ویدیوی مستقل جهان است که در آوریل ۱۹۶۸ به یک جشنواره بین المللی فیلم رقابتی تبدیل شد و هم اکنون همراه با جشنواره‌های «نیویورک» و «سان فرانسیسکو» جزو سه جشنواره بزرگ شمال آمریکا به شمار می رود.

برای اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: