انتشار نسخه کامل مستند «بهشتی برای ملت»

همزمان با سالگرد شهادت آیت الله بهشتی؛

انتشار نسخه کامل مستند «بهشتی برای ملت»

انتشار نسخه کامل مستند «بهشتی برای ملت»
۰۸ تیر ۱۴۰۱

همزمان با سالگرد شهدای هفتم تیر، نسخه کامل مستند «بهشتی برای ملت» در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت

همزمان با سالروز شهادت آیت‌الله سیدمحمد حسینی بهشتی، نسخه کامل مستند «بهشتی برای ملت» در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت

به گزارش سایت خانه مستند و به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، همزمان با سالروز شهادت آیت‌الله سیدمحمد حسینی بهشتی، نسخه کامل مستند «بهشتی برای ملت» در صفحات رسمی مرکز اسناد انقلاب اسلامی در آپارات و یوتیوب به صورت رایگان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

این مستند ۹۰ دقیقه‌ای، با هدف ابهام‌زدایی از شخصیت سیاسی آیت‌الله بهشتی، می‌کوشد ابعاد مغفول مانده حیات سیاسی، اجتماعی و علمی این شهید را بررسی کرده و نقش دکتر بهشتی را در معماری ارکان نظام جمهوری اسلامی تبیین کند. مصاحبه‌های آرشیوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، اسناد موجود درباره شهید، مطبوعات و فایل‌های صوتی سخنرانی آیت‌الله بهشتی، زیرساخت‌های پژوهشی این مستند را تشکیل می‌دهد.

در مستند «بهشتی برای ملت» از خاطرات افرادی، چون حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مسیح مهاجری، علی جنتی، محمد پیشگاهی‌فرد، روح‌الله حسینیان، محمد خامنه‌ای، هادی خامنه‌ای، سیدمحمود دعائی، محمد صدر، علیرضا و محمدرضا بهشتی و … استفاده شده است.

مستند داستانی «بهشتی برای ملت» به تهیه‌کنندگی مهدی رمضانی و کارگردانی و پژوهش محمدرضا هراتی، توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی تهیه و تولید شده است.

برای اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: