مستندی از سرمربی آلمانی فوتبال با روایت غزل شاکری در شبکه مستند

مستندی از سرمربی آلمانی فوتبال با روایت غزل شاکری در شبکه مستند

مستندی از سرمربی آلمانی فوتبال با روایت غزل شاکری در شبکه مستند
۰۱ خرداد ۱۴۰۱

مستند «آقای معمولی» ساخته صالح بهشتی با روایتی متفاوت از یورگن کلوپ سرمربی تیم لیورپول، هر هفته سه ‎شنبه ‎ها از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.

این پرتره ورزشی به زندگی شخصی و کاری سرمربی آلمانی تیم‌هایی چون ماینتس، دورتموند و لیورپول می‌پردازد و به گفته بهشتی بیشتر از آنکه در مورد رویدادهای ویکی‌پدیایی و زندگی‌نامه‌ای یورگن باشد، از طرز تفکر او و نوع نگاهش به رفاقت، خانواده، خوشبختی و دیگر مسائل پرده بر می‎دارد.

«آقای معمولی» پژوهشی طولانی و پر جزییات به مدت 6 ماه را پشت سر گذاشته و می‌کوشد نگاه کاملا تازه‌ای در بین مستندهای این ژانر به سوژه خود داشته باشد و با این رویکرد، به توضیح فلسفه فوتبالی یورگن کلوپ که به فلسفه‌اش در زندگی هم گره خورده می‎پردازد.

پیش از پژوهش، برای آماده‎ سازی فیلمنامه این مستند ورزشی، حوالی یک سال از منابع مختلف و تصاویر کمتر دیده شده آرشیو سازمان صداوسیما، همچنین منابع تصویری سایت‌های آلمانی بهره گرفته شده و با روایتی از یک رهبر، پدر، رفیق و سرمربی فوتبال برای مخاطبان غیرفوتبالی نیز جذابیت خواهد داشت.

صالح بهشتی تهیه‌کننده، تدوینگر و کارگردان این مستند و راوی آن غزل شاکری بازیگر شناخته شده سینما است.

دیگر عوامل این مستند عبارتند از مدیر دوبلاژ: مهدی صادقی بیدمشکی، گویندگان: حنان جعفری، وحید رونقی، سامان کجوری، موشن گرافیست: الهام حسینی، پژوهش: امین هوشمند، صالح بهشتی، صداگذاری و میکس: ایمان نیک‌بین.

«آقای معمولی» که نخستین قسمت آن سه‌شنبه شب 3 خرداد در جدول پخش شبکه مستند قرار دارد، در چهار قسمت هر هفته سه‌شنبه‌ها ساعت ۲۲ روی آنتن می‌رود و جمعه همان هفته ساعت ۱۹:۳۰ بازپخش می‌شود.

جهت اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: