«خوزستان قلب ایران» از چهارشنبه 17 فروردین در شبکه مستند

«خوزستان قلب ایران» از چهارشنبه 17 فروردین در شبکه مستند

«خوزستان قلب ایران» از چهارشنبه 17 فروردین در شبکه مستند
۱۵ فروردین ۱۴۰۱

به گزارش سایت خانه مستند، مجموعه مستند خوزستان قلب ایران به تهیه‌کنندگی آرش جعفریان از تولیدات جدید شبکه مستند از ۱۷ فروردین ساعت ۲۲ پخش می‌شود.

جعفریان کارگردان «خوزستان قلب ایران» درباره این مجموعه مستند گفت: این مجموعه در ۱۸ قسمت حدود ۵۰ دقیقه‌ای و در ادامه مجموعه مستندهای سیستان و بلوچستان و کردستان گروه البرزیست تولید شده است و به سفر و گردشگری‌های طولانی مدت روی زمین می‌پردازد، در خلال آن جاذبه‌های طبیعی خوزستان را هم به تصویر می‌کشد.

وی با بیان اینکه این مجموعه به صورت اورلندیگ (Over Landing) اجرا و تولید شده است، افزود: چند سالی است که سفرهای over landing در دنیا باب شده، سفرهای طولانی‌مدتی به نقاط ناشناخته زمین با هدف شناسایی آن‌ها، سفرهایی که مقصدمحور نیستند، مسیرمحورند. مثلا ما می‌گوییم سفر می‌رویم که استان خوزستان را بشناسیم نه این‌که فقط تالاب هورالعظیم را ببینیم. زمان، رکن اصلی این سفرهاست. مثلا سفر ما به خوزستان تقریبا ۶۰ روز طول کشیده و نزدیک به ۷۰۰۰ کیلومتر با ماشین‌هایی که قابلیت آفرود دارند، رانندگی کردیم.

جعفریان گفت: ما در «خوزستان قلب ایران» به تمام استان خوزستان سفر کردیم و به جرئت می‌توان ادعا کرد به بالای ۹۰درصد جاذبه‌های آن استان پرداخته‌شده‌است.

این تهیه کننده و مجری افزود: تحقیق و پژوهش این مستند در زمانی حدود ۵ ماه انجام شد، یک نقشه‌راه برای خودمان ترسیم کردیم که از کجا آغاز کنیم و متناسب با فصل پیش برویم تا مشکل سرما و گرما در طول تصویربرداری نداشته باشیم و این‌که آن جاذبه‌ها در زیباترین حالت خودشان باشند. این مجموعه حالا آماده پخش شده و از این هفته چهارشنبه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرارش روز بعد ساعت ۱۰ خواهد بود.

جهت اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: