«شان پن» در اوکراین، مستند می‌سازد

«شان پن» در اوکراین، مستند می‌سازد

«شان پن» در اوکراین، مستند می‌سازد
۰۷ اسفند ۱۴۰۰

به گزارش سایت خانه مستند و به نقل از گاردین، «شان پن» هنرپیشه و کارگردان آمریکایی برای ساخت مستندی درباره تهاجم روسیه به اوکراین وارد خاک «کیف» شده است.

این هنرپیشه برنده اسکار و فعال حقوق بشر در نشست خبری که روز پنجشنبه با حضور مقام‌های دولتی اوکراین در «کیف» برگزار شده بود، حضور پیدا کرد و یکی از شنوندگان اظهارات مقام‌های دولتی درباره بحرانی بود که بسیاری از رهبران جهان از آن به عنوان بدترین نبرد اروپا از سال ۱۹۴۵ تاکنون یاد می‌کنند.

«پن» پیش از این در نوامبر ۲۰۲۱ برای انجام تحقیقاتی درباره فیلم مستند از اوکراین بازدید کرده بود. تصاویر ملاقات «پن» با ارتش اوکراین توسط سرویس خبری عملیات نیروهای مشترک اوکراین ثبت شد و در آن زمان در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش «نیوزویک»، «پن» در هفته جاری وارد «کیف» شده است و با « ایرینا ورشچوک» معاون نخست وزیر و شماری از خبرنگاران محلی و اعضای ارتش ملاقات کرده است.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین با انتشار بیاینه‌ای از «پن» که «به طور ویژه برای ثبت تمامی وقایعی که در حال حاضر در اوکراین به وقوع می‌پیوندند و برای نشر حقیقت به جهان درباره تهاجم روسیه به اوکراین به «کیف» سفر کرده است» قدردانی کرد.

البته این نخستین‌باری نیست که «پن» وارد یک بحران می‌شود. این هنرپیشه ۶۱ ساله در سال ۲۰۲۰ مستند «شهروند پن» را درباره روند تاسیس سازمان غیر دولتی «کور» توسط خودش در بحبوهه زلزله سال ۲۰۱۰ هائیتی ساخت.

این هنرپیشه در سال ۲۰۱۶ نیز مصاحبه اختصاصی و جنجالی با «ال چاپو»، سرکرده کارتل بزرگ موادمخدر منتشر کرد.

جهت اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: