تولید 2 مستند برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی استان هرمزگان

تولید 2 مستند برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی استان هرمزگان

تولید 2 مستند برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی استان هرمزگان
۰۴ اسفند ۱۴۰۰

اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان، درباره تازه‌ترین آثار مستندی که قرار است در این استان تولید شود گفت: مستندسازی عملکرد کانون‌های فرهنگی هنری روستایی، معرفی توانمندی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و پتانسیل و ظرفیت‌های روستاها ازجمله اهداف تولید این فیلم‌های مستند است. همچنین قرار است یک مستند ۳۳ دقیقه‌ای که به معرفی کانون فرهنگی هنری امام المنتظر (عج) و پتانسیل‌های روستای کردر شهرستان میناب می‌پردازد، ساخته شود و در فیلم مستند ۲۰ دقیقه‌ای دیگر نیز هدف این است کانون فرهنگی هنری انصارالحجه (عج) و ظرفیت‌های روستای شمیل معرفی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان ادامه داد: در این دو مستند اقدامات کانون ازجمله فعالیت در حوزه تئاتر و سرود، دوره‌های آموزشی قرآن کریم ازجمله کلاس‌های حفط، کارگاه‌های آموزشی، مناسبت‌های ملی مذهبی، برنامه‌های بزرگداشت فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از خانواده‌های شهدا، پرداختن به موضوع نماز جماعت و مصاحبه با امام جماعت، مصاحبه با عناصر فرهنگی تأثیرگذار در روستا ازجمله مدیر کانون و رتبه‌های کسب شده توسط زیرمجموعه‌های کانون در مسابقات و جشنواره‌های شهرستانی، استانی و ملی به تصویر کشیده می‌شود.

او بیان کرد: جاذبه‌های گردشگری روستا، آئین و سنن، بازی‌های بومی محلی، صنایع دستی و … از جمله آیتم‌های این مستند درباره معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل روستا است.

دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان هرمزگان افزود: مستندهای تولید شده از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به زودی از طریق شبکه استانی سیمای مرکز خلیج فارس و شبکه‌های ملی روی آنتن می‌روند.
جهانگیری در پایان عنوان کرد: این دو مستند به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با حمایت دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تولید شده‌اند.

جهت اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: