پخش مستند زندگی مداح پیشکسوت قمی به زودی در تلویزیون

پخش مستند زندگی مداح پیشکسوت قمی به زودی در تلویزیون

پخش مستند زندگی مداح پیشکسوت قمی به زودی در تلویزیون
۳۰ بهمن ۱۴۰۰

مراسم رونمایی از یادنامه و مستند زندگی «حاج علی خورشیدی» همزمان با اولین سالگرد درگذشت این مداح در مسجد مقدس جمکران برگزار و در این مراسم اعلام شد این مستند به زودی روانه آنتن می‌شود.

به گزارش سایت خانه مستند و به نقل از خبرگزاری مهر، آیین رونمایی از یادنامه و مستند زندگی «حاج علی خورشیدی» با حضور جامعه مداحان و شعرای کشور و همچنین پیرغلامان حسینی، به بهانه نزدیک شدن به نخستین سالگرد درگذشت این مداح اهل بیت(ع) ۲۹ بهمن‌ماه در مسجد مقدس جمکران قم برگزار شد.

در این آیین، مستند زندگی «حاج علی خورشیدی» به نام «ستایشگران خورشید ۱» به نمایش درآمد.

این مستند چهار قسمتی که به همت جامعه ایمانی مشعر تولید شده است، گفته‌ها و یادداشت‌هایی درباره شخصیت این مداح پیشکسوت را روایت می‌کند که به زودی از شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش می‌شود.

حاج علی خورشیدی از مداحان قدیمی و پیشکسوت قم که بیش از ۳۰ سال مراسم قرائت دعای توسل مسجد مقدس جمکران برعهده وی بود.

مهدی تدینی، سردبیر یادنامه ستایشگران خورشید در این مراسم بیان کرد: به‌دنبال رسالت جامعه ایمانی مشعر برای پشتیبانی محتوایی، معنوی و مادی از هیئت‌ها، سخنرانان، مداحان و مدیران هیئت‌ها، برنامه‌ریزی‌هایی برای حفظ میراث هیئت‌داری با محوریت تاریخ شفاهی انجام شده است.

وی افزود: کارگروه تاریخ شفاهی در دفتر ستایشگری جامعه ایمانی مشعر شکل گرفته و بنا شده است که اطلاعات، خدمات و زندگینامه مداحان کشور جمع‌آوری شود و برای نمونه این کار را از قم شروع و با بزرگان مداحی قم گفت‌وگو کردیم و همه اتفاق نظر داشتند که تاریخ شفاهی را با حاج علی خورشیدی، از مداحان پیشکسوت استان قم شروع کنیم.

مسئول کارگروه تاریخ شفاهی جامعه ایمانی مشعر عنوان کرد: از آبان‌ سال ۱۳۹۹ کار تاریخ شفاهی با حاج علی خورشیدی شروع و با خانواده و دوستان وی گفت‌وگو انجام شد، اما متاسفانه اسفندماه سال گذشته این شخصیت را از دست دادیم؛ هر چند که موفق شدیم چند جلسه با وی صحبت و از آخرین حضور این شخصیت در مسجد جمکران فیلمبرداری کنیم.

او ادامه داد: با استفاده از یادداشت‌ها و گفته‌های شخصیت‌های مختلف درباره حاج علی خورشیدی یک مستند چهار قسمتی با محوریت نگاهی به زندگی و خدمات او و همچنین یک یادنامه تهیه کردیم و نام هر دو را «ستایشگران خورشید ۱» گذاشتیم.

سردبیر یادنامه ستایشگران خورشید با بیان اینکه این یادنامه نخستین شماره خود را به حاج علی خورشیدی اختصاص داد و شمارگان آینده آن در مورد دیگر شخصیت‌ها خواهد بود، گفت: سید احمد شمس و حاج میرزا علی ستایشگر نیز نفرات بعدی هستند که کار ثبت تاریخ شفاهی‌شان آغاز شده است.

جهت اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: