حضور دبیر جشنواره سینما حقیقت در برنامه «هفت»

حضور دبیر جشنواره سینما حقیقت در برنامه «هفت»

حضور دبیر جشنواره سینما حقیقت در برنامه «هفت»
۲۰ آذر ۱۴۰۰

محمد حمیدی‌مقدم در برنامه «هفت» درباره ویژگی‌های پانزدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت، بخش آنلاین و فیزیکی صحبت کرد.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، محمد حمیدی‌مقدم دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌ المللی «سینما حقیقت» در برنامه «هفت» که جمعه 19 آذرماه از تلویزیون پخش شد، میهمان محمدحسین لطیفی بود.

محمد حمیدی مقدم گفت: دو سال است که برگزاری جشنواره «سینما حقیقت» با کرونا مصادف شده و پارسال جشنواره کاملا بر خط برگزارشد. ما برای امسال هم سامانه های بر خط را اجرا کردیم ولی با افزایش ظرفیت سالن‌های سینما و واکسیناسیون عمومی خوشبختانه با تلاش همکاران من در مدت هشت روز زیر ساخت های فیزیکی را در پردیس چارسو پیاده کردیم و اعلام کردیم که خیلی محدود به صورت فیزیکی جشنواره را برگزار می‌کنیم . لذت تماشای فیلم بر پرده سینما چیز دیگری است و لحظه به لحظه تقاضا برای حضور فیزیکی بیشتر می‌شود. خوشبختانه با همه مشکلات توانستیم موانع را پشت سر بگذاریم و پانزدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: از 551 اثر در سینمای ملی ما امسال 81 فیلم ایرانی برای بخش ملی و 29 فیلم بخش آوینی انتخاب شد و نهایتا 179 فیلم را در این 7 روز به نمایش در می آید در مجموعه های برخط و فیزیکی. سال های گذشته، هر فیلم بخش مسابقه 2 سانس نمایش داشت، امسال فقط یک سانس برای هر فیلم در نظر گرفتیم. در سامانه های بر خط هم نمایش در نظر گرفته‌ایم.

حمیدی مقدم ادامه داد: یکی از اهداف «سینماحقیقت» بحث سینمای آکادمیک است که در کنار برنامه های جشنواره وجود داشته باشد. امسال هم از اساتیدی برای کارگاه های آموزشی استفاده کرده ایم و اساتید داخلی و بین‌المللی همراه جشنواره هستند و کارگاه آموزشی دارند.

وی افزود: یکی از نکات جشنواره امسال همکاری با صنوف سینمای مستند است. یکی دیگر از نکات مهم توجه ویژه به عرضه فیلم مستند است که دغدغه همیشگی من بوده است. سینمای مستند متنوع و جذاب است اما عرضه آن ضعف دارد، در مرکز گسترش روی این موضوع و نحوه عرضه و فروش فیلم‌ها کار کردیم. یکی از برنامه های ما حمایت از پخش و عرضه فیلم مستند است.

پانزدهمین جشنواره بین‌ المللی «سینما حقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از 18 آذرماه شروع شده و تا 25 آذرماه ادامه دارد.

جهت اطلاع سریع از آخرین اخبار مستند، به رسانه های اجتماعی خانه مستند بپیوندید: