تعدیل خط قرمزهای رسانه ملی/ گفت و گو با «فاطمه افخمی» کارگردان مستند «یک روز با شعبون»

صفحه اصلی > اخبار

تعدیل خط قرمزهای رسانه ملی/ گفت و گو با «فاطمه افخمی» کارگردان مستند «یک روز با شعبون»

تعدیل خط قرمزهای رسانه ملی/ گفت و گو با «فاطمه افخمی» کارگردان مستند «یک روز با شعبون»
12 آبان 1397

فاطمه افخمی اردکانی، کارگردان مستند «یک روز با شعبون» که در اولین دوره جشنواره تلویزیونی مستند برنده بهترین مستند کوتاه از نگاه مردمی شد، معتقد است که جشنواره تلویزیونی مستند در بالا بردن امید مستندسازان جوان، نقش به سزایی دارد و اگر تبلیغات بیشتری برای این جشنواره صورت بگیرد، مخاطبان بیشتری پیدا می کند.

به گزارش سایت خانه مستند و به نقل از خبرگزاری برنا؛ افخمی اردکانی با اشاره به اینکه در اولین دوره جشنواره تلویزیونی مستند شرکت داشته است، گفت: جشنواره تلویزونی مستند با اینکه جشنواره نوپایی است خیلی زود توانست در دل مستندسازان جا باز کند تا آنجا که در دوره گذشته فیلم هایی شرکت کرده بودند که در جشنواره سینما حقیقت هم حضور داشتند.

وی ادامه داد: در هر صورت تلویزیون محدودیت های خاص خودش را دارد و نمی تواند هر مستندی را پخش کند اما اگر رسانه ملی بتواند در ایام جشنواره خط قرمزها را تعدیل کنند تا بتوانند همه نوع مستندی را نمایش دهند اتفاق بهتری برای این جشنواره می افتد.

افخمی اردکانی با اشاره به اینکه این جشنواره باعث بالاتر رفتن رقابت میان فیلمسازان شده است، گفت: جشنواره ها معمولا محدود به سالن های سینما هستند و در نهایت می توانند یک سالن را برای هر مستند پر کنند؛ اما تلویزیون مخاطب زیادی دارد. اگر تبلیغات بیشتری شود و حتی در دیگر شبکه های تلویزیون درباره آن اطلاع رسانی شود، این جشنواره می تواند مخاطبان بیشتری جذب کند.

وی تاکید کرد: جشنواره تلویزیونی مستند نیاز به تبلیغات بیشتری دارد تا همه مستندسازان در جریان برگزاری آن قرار گیرند و مستندهایشان را برای نمایش در این جشنواره ارائه دهند. حتی اگر دیگر شبکه ها تیزر فیلم هایی که در این جشنواره به نمایش در می آیند را تبلیغ می کردند، موجب دیده شدن این جشنواره می شود و مردم تشویق می شوند تا این جشنواره را دنبال کنند. بهتر است علاوه بر شبکه مستند، دیگر شبکه های تلویزیونی هم با تبلیغ این جشنواره کمک کنند تا مخاطبان علاقه‌مند به مستند را در جریان این رویداد بگذارند.

کارگردان مستند «یک روز با شعبون» با بیان اینکه فیلمش در این جشنواره به خوبی دیده شد، توضیح داد: فیلم من در جشنواره های دیگری هم شرکت داشت؛ اما در این جشنواره به خوبی دیده شد و مخاطبان زیادی درباره آن از من سوال می کردند. روند خیلی خوبی در این جشنواره وجود داشت، مصاحبه می گرفتند، از شخصیت خود مستندساز و فعالیت‌هایی که کرده صحبت می شد. همه این ها به مستندسازان امید می‌دهد و می تواند روی ادامه راهشان تاثیر بگذارد.

وی با بیان اینکه زمان ثابت برگزاری یکی از نکات مهم در این جشنواره است، ادامه داد: اگر جشنواره مستند تلویزیونی هر سال در یک تاریخ مشخصی برگزار شود، مخاطب خاص خودش را پیدا می کند و هر سال بهتر از سال قبل خواهد شد اگر سالیانه و به شکل منظمی برگزار شود، بسیاری از مستندسازان برای این جشنواره هر سال فیلم خواهند ساخت و حتی تولیداتی مختص برای این جشنواره خواهند داشت. زیرا جایزه این جشنواره، کمک هزینه‌هایی برای ساخت فیلم بعدی است که برای مستندسازان بسیار مفید است.

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه مستند بپیوندید:

آیکون کانال تلگرام خانه مستند

نظرات کاربران

نظر خود را برای ما ارسال کنید:

خبرهای مشابه

«ماریان» به عنوان بخشی از باغستان قزوین امروز از بین رفته است/ مستندی پژوهش‌محور درباره نابودی میراثی هزارساله
31 خرداد 1401

«ماریان» به عنوان بخشی از باغستان قزوین امروز از بین رفته است/ مستندی پژوهش‌محور درباره نابودی میراثی هزارساله

به گزارش سایت خانه مستند به نقل از تسنیم، مستند سینمایی «ماریان» به کارگردانی حامد کلجه‌ای و تهیه‌کنندگی احمد شفیعی، نسخه سینمایی از مجموعه مستند میراث هزار ساله است...

معرفی هیات داوران بخش مستند سیزدهمین جشنواره فیلم‌های ورزشی
31 خرداد 1401

معرفی هیات داوران بخش مستند سیزدهمین جشنواره فیلم‌های ورزشی

به گزارش سایت خانه مستند و به نقل از روابط عمومی جشنواره، هیات داوران بخش مستند کوتاه و بلند سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران معرفی شدند و بر...

«خاطرات موتورسیکلت» دور از دخالت‌های نمایشی است/ ادای احترام به رزمنده فراموش‌شده تاریخ
31 خرداد 1401

«خاطرات موتورسیکلت» دور از دخالت‌های نمایشی است/ ادای احترام به رزمنده فراموش‌شده تاریخ

امیرحسین نوروزی کارگردان و تهیه‌کننده مستند خاطرات موتورسیکلت که از سه‌شنبه 31 خردادماه و هم‌زمان با سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران به‌صورت آنلاین و رایگان در سایت خانه مستند...

روایت «خاطرات موتور سیکلت» در خانه مستند
30 خرداد 1401

روایت «خاطرات موتور سیکلت» در خانه مستند

به گزارش روابط عمومی خانه مستند، «خاطرات موتورسیکلت» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امیرحسین نوروزی و با طرح و پژوهشی از سامان مختاری به مناسبت سالروز شهادت مصطفی چمران از...

«میراث هزارساله» در شبکه دو؛ روایت میراثی نجات‌دهنده
29 خرداد 1401

«میراث هزارساله» در شبکه دو؛ روایت میراثی نجات‌دهنده

به گزارش روابط عمومی خانه مستند، مجموعه مستند «میراث هزار ساله» به کارگردانی حامد کلجه‌ای و تهیه‌کنندگی احمد شفیعی از امروز یکشنبه 29 خردادماه تا چهارشنبه اول تیر ماه...

ارسال طرح به خانه مستند شیوه‌ای بین‌المللی است/ آرشیوهای کم‌تر دیده شده در «کمیته»
28 خرداد 1401

ارسال طرح به خانه مستند شیوه‌ای بین‌المللی است/ آرشیوهای کم‌تر دیده شده در «کمیته»

عبدالحسین بدرلو کارگردان مستند کمیته به تهیه‌کنندگی مصطفی فتاحی که از شنبه 14 خردادماه در طرح «تجربه نگاری» خانه مستند و در پرونده «نیمه خرداد» به‌صورت آنلاین و رایگان...

مستند «ماریان» نشان داد تصمیمات مدیران به احیای باغستان قزوین کمکی نکرده است
25 خرداد 1401

مستند «ماریان» نشان داد تصمیمات مدیران به احیای باغستان قزوین کمکی نکرده است

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین گفت: در مستند ماریان، کارکردهای متعدد باغستان سنتی قزوین، «این میراث کهن که ثبت ملی شده»، به خوبی به تصویر کشیده شده...

مسعود فراستی: جامعه‌ای که مولد نیست نمی‌تواند روی سینمای امید کار کند
24 خرداد 1401

مسعود فراستی: جامعه‌ای که مولد نیست نمی‌تواند روی سینمای امید کار کند

مسعود فراستی معتقدست باید کنشگر بود و درباره کار مولد و علیه دلالی و پول کثیف حرف زد چراکه جامعه‌ای که مولد نیست نمی‌تواند روی سینمای امید کار کند....

عادل انیسی:به خانه مستند مدیون هستم/ «پدر، پسر، گلوله» اتفاقی ساخته شد
24 خرداد 1401

عادل انیسی:به خانه مستند مدیون هستم/ «پدر، پسر، گلوله» اتفاقی ساخته شد

کارگردان مستند «پدر، پسر، گلوله» تاکید کرد که سعی می‌کنم بخشی از یک رویداد را از دید آدم‌ها بیان کنم و قضاوت درباره سوژه یا نتیجه‌گیری کار را برعهده...