لیلا ایرانپور و مستندی با موضوع سینمای وحشت و تاثیرات آن بر کودکان و نوجوانان

لیلا ایرانپور و مستندی با موضوع سینمای وحشت و تاثیرات آن بر کودکان و نوجوانان

لیلا ایرانپور و مستندی با موضوع سینمای وحشت و تاثیرات آن بر کودکان و نوجوانان
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

به گزارش روابط عمومی خانه مستند انقلاب اسلامی، لیلا ایرانپور در حال ساخت مستندی با موضوع سینمای وحشت و تاثیرات آن در رده سنی کودک و نوجوان است.

ایرانپور در گفت و گو با روابط عمومی خانه مستند انقلاب اسلامی بیان کرد: این مستند، مجموعه ای 4 قسمتی با موضوع سینما و ادبیات وحشت است که سعی شده تا علل گرایش نوجوانان و جوانان به این ژانر و تاثیرات آن را مورد بررسی قرار دهد.

این مجموعه رویکردهای متعددی را شامل می شود، از جمله:

1. رویکرد تاریخی (بستر شکل گیری این ژانر و علل پیدایش چنین ژانری در دوره ای خاص از تاریخ)
2.رویکرد روانشناسی (تاثیرات مثبت و منفی بر روان انسان)
3.رویکرد جامعه شناسی (علل گرایش گروه سنی نوجوان و جوان به ظهور فاکتورهای ادبیات گوتیک و سینمای وحشت در زندگی اجتماعی)
4.رویکرد سینمایی شامل فیلم های سینمایی و انیمیشن و سریال های مرتبط و بررسی اهداف این سینما از تولیدات انبوه این ژانر و صرف هزینه جهت تبلیغ آن)
5. رویکرد داستانی (ظهور این ژانر و معرفی آن توسط ادبیات داستانی و همچنین بررسی آثار داستانی از منظر متخصصین با هدف جذب مخاطب و نمایش سیر تغییر این ژانر در بعضی از کاراکترها مانند دراکولا).

ژانر سینمای وحشت برای کودکان و نوجوانان

در قسمتی از این مجموعه به دراکولا به عنوان یک کاراکتر خاص در میان تمام کاراکترهای وحشت پرداخته خواهد شد، زیرا از میان تمامی شخصیت ها در سینمای غرب، این شخصیت بیش از سایرین مورد استقبال بوده و هر ساله تعداد زیادی از محصولات فرهنگی و … را به خود اختصاص می دهد و تنها شخصیتی است که در زندگی اجتماعی بشر، شکلی بیرونی یافته است. پشت پرده این کاراکتر، موضوع دیگر یک بخش از این مجموعه است.

این مستند به شکل آرشیوی و مصاحبه ای تهیه شده است و کسانی مانندسیامک گلشیری، نویسنده پنجگانه خون آشام و دکتر مریم جلالی، متخصص ادبیات داستانی و دکتر توگه (خون شناس در مورد خونخواری) و پویا افضلی، انیماتور دراکولا در تهران هم در کار حضور دارند.

این مستند به تهیه کنندگی مهدی مطهر و کارگردانی لیلا ایرانپور در چهار قسمت پنجاه و دو دقیقه ای در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده و هم اکنون در مرحله تدوین قرار دارد.

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه مستند بپیوندید:

کانال تلگرام خانه مستند