علیرضا دهقان در مستند خود به موضوع بحران آب در ایران می پردازد

علیرضا دهقان در مستند خود به موضوع بحران آب در ایران می پردازد

علیرضا دهقان در مستند خود به موضوع بحران آب در ایران می پردازد
۲۸ فروردین ۱۳۹۶

علیرضا دهقان در گفت و گو با روابط عمومی خانه مستند انقلاب اسلامی گفت: مستندی چند قسمتی با موضوع بحران آب، مراحل تصویربرداری را پشت سر گذاشته است و هم اکنون در مرحله تدوین قرار دارد.

این مستند که هنوز نام آن انتخاب نشده است در استان های یزد، کرمان و چهارمحال بختیاری فیلم برداری شده و در فصل های بعدی در استان هایی که مشکل آب دارند ادامه خواهد یافت.

دهقان افزود: در فصل اول این مستند به موضوعاتی مانند انتقال آب، مدیریت آبیاری و مناقشات و بحران های اجتماعی بوجود آمده پیرامون مسأله آب پرداخته شده است. البته مشکلات استان های مورد بحث به تفکیک مطرح می شوند، مثلا یزد به خاطر مشکلاتی که صنایع بوجود آورده اند به خشک شدن قنوات دچار شده است. در کرمان به خاطر آبیاری سنتی، باغات پسته، خرما و مرکبات در حال خشک شدن هستند. حتی استان چهارمحال بختیاری هم به خاطر سوء مدیریت در انتقال آب با مشکل آب مواجه است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت مسأله آب و این که آنچنان که نیاز است راجع به بحران آب آثار هنری ساخته نشده؛ این اثر یک مستند چالشی و انتقادی نسبت به مسأله آب است و ضمن انتقادات بی پرده و صریح به نهادهای مسئول، پیشنهادها و راهکارهایی هم برای مدیریت بحران آب ارائه داده است.

این اثر به کارگردانی علیرضا دهقان، در خانه مستند انقلاب اسلامی، تولید می شود.

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه مستند بپیوندید:

کانال تلگرام خانه مستند