برگزیدگان فصل چهارم جشنواره تلویزیونی مستند، اعلام شدند

برگزیدگان فصل چهارم جشنواره تلویزیونی مستند، اعلام شدند

برگزیدگان فصل چهارم جشنواره تلویزیونی مستند، اعلام شدند
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

اختتامیه فصل چهارم نخستین جشنواره تلویزیونی مستند، شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه با تقدیر از برگزیدگان و تجلیل از مرتضی پورصمدی، پیشکسوت عرصه مستند به کار خود پایان داد.

به گزارش سایت خانه مستند و به نقل از روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، در بخش مردمی مستندهای کوتاه از میان مستندهای «آجور تا بند»، «فریاد در چال» و «آشیرما»، مستند «آجور تا بند» به کارگردانی نبی الله شعبانی برنده این بخش جشنواره شد.

در بخش مستند های نیمه بلند مردمی، ارژنگ ضرغامی با مستند «زندگی در شب» توانست رای و نظر مخاطبان را جلب کند. دیگر مستندهای این بخش «پژاره» به کارگردانی علی اسدی و علی طهماسبی و «اسب های زندگی» به کارگردانی امیر شکرگزار ناوی بود.

در بخش مستندهای بلند مردمی، خانم سهیلا پورمحمدی با مستند «پرنده افلاک» برنده این فصل جشنواره شد. دیگر نامزدهای این بخش «عروسک کوکی نیستم» و «پشت دیوار ۴۷» بودند.

دربخش داوری جشنواره، داوران این فصل آقایان «ارد زند»، «حامد شکیبانیا» و «محسن برمهانی» این مستندها را برگزیدند.

در بخش کوتاه، «باغچه کوچک خانه مان سبز است» به کارگردانی حسین نارمنجی از میان مستندهای برگزیده دیگر این بخش به نام های «صدای پای آب» و «ناصر» برنده این فصل جشنواره شد.

در بخش مستندهای نیمه بلند، مستند «مشد عباس بودن، نبودن» به کارگردانی سید هاشم مرتضویان، برگزیده این فصل از جشنواره شد. دیگر نامزدهای این بخش «زندگی در شب» و «پژاره» بودند. در بخش مستندهای بلند داوری، امیر منیری با مستند «عروسک کوکی نیستم»، تندیس برگ زرین جشنواره را به خانه برد. دیگر نامزدهای این بخش «نامه های کارستن» به کارگردانی عطا پناهی و «گراند هتل» به کارگردانی ابوالفضل سروش مهر بودند.

همچنین طبق سنت جشنواره در این فصل نیز از یک مستندساز پیشکسوت تقدیر شد و این بار قرعه به نام مرتضی پورصمدی افتاد تا طی مراسمی در حضور سلیم غفوری، مدیر شبکه مستند، محمد طباطبایی نژاد، مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و ابراهیم حاتمی کیا از یک عمر فعالیت هنری این فیلمبردار و عکاس حوزه مستند، تقدیر به عمل آید.

در بخش دیگر این برنامه به همت خانه مستند انقلاب اسلامی، جایزه مستند سال ۱۳۹۶ که به رای مردم و از میان ۵۰ مستند شاخص سال ۹۶ انتخاب شده بود به مستند «مشد عباس بودن نبودن» به کارگردانی هاشم مرتضویان اهدا شد. این کارگردان جایزه خود را از دست ابراهیم حاتمی کیا دریافت کرد.

در پایان مراسم، جشن یکسالگی جشنواره، با حضور مدیران عرصه مستند و پیشکسوتان عرصه مستندسازی با نورافشانی و بریدن نمادین کیک جشنواره برگزار شد.

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه مستند بپیوندید:

آیکون کانال تلگرام خانه مستند