مستند «پایتخت» به بسیاری از سوالات مخاطبان پاسخ می دهد/گفتگو با احمد شفیعی، تهیه کننده مستند «پایتخت»

مستند «پایتخت» به بسیاری از سوالات مخاطبان پاسخ می دهد/گفتگو با احمد شفیعی، تهیه کننده مستند «پایتخت»

مستند «پایتخت» به بسیاری از سوالات مخاطبان پاسخ می دهد/گفتگو با احمد شفیعی، تهیه کننده مستند «پایتخت»
۱۲ اسفند ۱۳۹۶

تهیه کننده مجموعه مستند «پایتخت» اظهار امیدواری کرد که مدیران برنامه ریز تلویزیون، رویکرد مناسبی را نسبت به پخش این مجموعه در پیش بگیرند و زمان پخش آن زودتر مشخص شود.

احمد شفیعی تهیه‌کننده فیلم های مستند در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اهمیت نمایش مستندهای چالشی و مساله محور از تلویزیون بیان کرد: تلویزیون هنوز محل مراجعه مردم است بنابراین نمایش مستند از این رسانه اهمیت بالایی دارد.

وی ادامه داد: عده ای می گویند مهم ترین نقش تلویزیون سرگرم کنندگی است ولی این رسانه در عین حال می تواند به موضوعات مورد توجه مردم بپردازد و با حفظ سرگرمی و جذابیت به آنها اطلاعات هم بدهد.

تهیه کننده مستندهای تلویزیونی با اشاره به رویکرد تلویزیون در نمایش و پخش برنامه های مهم عنوان کرد: یک مشکلی وجود دارد و آن هم این است که این آنتن باید پر شود و تعدد شبکه ها باعث شده است نوعی بی نظمی در ارایه برنامه ها برای مخاطب وجود داشته باشد. برنامه های بسیار خوبی هست که برای مردم تولید و از شبکه ها پخش می شود اما چون بسته بندی و ارایه درستی در پخش ندارد بیشتر مخاطب را دچار سرگرمی می کند.

شفیعی اضافه کرد: مخاطب هدفمند نمی تواند از برنامه دلخواهش در تلویزیون استفاده کند و اگر این نظم وجود داشت بهتر می توانست از آنچه پخش می شود بهره ببرد.

وی با اشاره به رویکرد خانه مستند انقلاب اسلامی در تولید و پخش مستندهای مساله‌محور تاکید کرد: ساخت مستندهای مساله محور و مستندهایی که به شکل پرونده هستند بسیار سخت است و این که بخواهید در عین حال این مستندها جذاب هم باشند کار مشکلی است. با همه این سختی ها تلویزیون اساسا به مستند و مخصوصا مستندهای مساله محور، کم مهر است. ما فکر می کنیم مستند چالشی و مساله محور می تواند برای مشکلات مردم راه حل باشد و ذهن مخاطبی را که با مساله درگیر است به مدیری که در این حوزه فعالیت دارد، نزدیک کند.

تهیه کننده مستند «پایتخت» با اشاره به ویژگی های این مستند اظهار کرد: مردم تقریبا مشکلات شهر تهران را می شناسند و با آن مواجه هستند اما شاید ندانیم بخشی از این مشکلات در کنار جنبه های مدیریتی عملکرد خود مردم است و نمایش مجموعه «پایتخت» از این حیث می تواند برای مردم بسیار راهگشا باشد.

وی با اشاره به دیگر مستندهای خانه انقلاب اسلامی بیان کرد: ما مستندی داشتیم که وقتی پخش شد خود مسئولان و هیات دولت تماس گرفتند و نکاتی را بیان کردند و حتی برخی ناراحت بودند که چرا در مستند حضور نداشتند درحالی که وقتی برای گفتگو با آنها پیگیری می کردیم با ما همکاری نکردند.

شفیعی در پایان درباره پخش مجموعه «پایتخت» از تلویزیون عنوان کرد: مجموعه مستند «پایتخت» ساخته علی نیکبخت نیز به دلیل همه جانبه گری، سوال های ذهنی مخاطبان را پوشش می دهد و این گونه نیست که سیاه نمایی باشد و من امیدوارم مدیران برنامه ریز تلویزیون، رویکرد خوبی نسبت به پخش آن داشته باشند.

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه مستند بپیوندید:

آیکون کانال تلگرام خانه مستند

user
سوالات آیین نامه رانندگی

آقا دمتون گرم از مطلب عالیتون

02 فروردین 1397