زندگی شهید «مصطفی احمدی روشن» در مستندی از «علی قرائتی»

زندگی شهید «مصطفی احمدی روشن» در مستندی از «علی قرائتی»

زندگی شهید «مصطفی احمدی روشن» در مستندی از «علی قرائتی»
۰۳ دی ۱۳۹۶

ساخت مستندی با موضوع شهید احمدی روشن با تکنیک تلفیق رئال و انیمیشن کلید خورد.

به گزارش سایت خانه مستند و به نقل از خبرگزاری دانشجو، علی قرائتی کارگردان این کار ضمن اعلام این خبر افزود: شهریور ماه سال گذشته، پژوهش مستندی درباره شهید مصطفی احمدی روشن را آغاز کردیم. با توجه به نیاز مستند به جمع آوری اطلاعات دقیق از زندگی شهید احمدی روشن و حوزه دانش هسته‌ای ایران، پژوهش این مستند بیش از یک سال به طول انجامید تا یک متن مستحکم و مستدل به دست آید.

وی با اشاره به تکنیک‌های جدید فیلمسازی در این مستند گفت: بعد از پژوهش به سراغ تصویربرداری آزمایشی رفتیم. تکنولوژی‌ای که در این مستند استفاده خواهد شد برای اولین بار است که در ایران و با این وسعت به کار برده شده است. این تکنولوژی که اجرای آن هم بسیار دشوار است تلفیقی از چند هنر و تکنیک سینمایی مانند تصویربرداری رئال، انیمیشن و طراحی است. در کنار این آزمایش‌ها انتخاب بازیگر و نگارش فیلمنامه این مستند هم در حال انجام است و به زودی کار وارد مرحله تولید خواهد شد.

قرائتی ادامه داد: در کنار پرداخت به زندگی شهید احمدی روشن، این مستند به مسائلی مانند جاسوسی هایی که برای ضربه زدن به صنعت هسته‌ای ایران صورت گرفته، پرداخته است. موضوع جاسوسی و نفوذ دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی با محوریت ویروس استاکس نت و ارتباط این موضوع با نقش برجسته شهید احمدی روشن در مهار ویروس استاکس نت نیز در این مستند به نمایش در می‌آید. ضمن آن که اطلاعات جدیدی از این بدافزار که با هدف ضربه زدن و تخلیه اطلاعاتی تاسیسات هسته‌ای ایران ساخته شده بود نیز در این مستند عرضه شده است.

قرائتی در پایان توضیح داد: خانواده شهید احمدی روشن نیز مرحله به مرحله در کنار این کار هستند و به مراحل پژوهش نظارت دارند. در این مستند سعی خواهد شد در کنار معرفی دقیق‌تر شهید احمدی روشن به مردم، آموزش هایی هم در باب مسائل مقابله با جاسوسی و نفوذ نیز ارائه شود.

گفتنی است مستند زندگی شهید احمدی روشن از تولیدات خانه مستند انقلاب اسلامی است که هم اکنون در مرحله نگارش فیلمنامه به سر می‌برد. سایر عوامل این مستند عبارتند از؛ پژوهشگر: علی جانب اللهی، نویسنده: مهدی بهپور، انیماتور: علی محبی، کارگردان: علی قرائتی، محصول خانه مستند انقلاب اسلامی.

user
صنم زاهدی

سلام زاهدی هستم دانشجوی مدیریت رسانه – خیلی علاقه مندم که برا پایان نامه ام که در خصوص سیل هست با اقای علی قرائتی گفتگو کنم – آیا ایمیلی از ایشون میشه داشته باشم

01 اسفند 1398
    user
    مدیرسایت

    سلام. لطفا با خانه مستند تماس بگیرین.

    تلفن: ۸۸۷۸۳۶۵۰- ۸۸۷۸۳۶۴۵

    07 اسفند 1398