«هاکریا 2040» نگاهی به ساختارهای نظامی، امنیتی و اجتماعی اسراییل

«هاکریا 2040» نگاهی به ساختارهای نظامی، امنیتی و اجتماعی اسراییل

«هاکریا 2040» نگاهی به ساختارهای نظامی، امنیتی و اجتماعی اسراییل
۱۲ شهریور ۱۳۹۶

به گزارش سایت خانه مستند و به نقل از خبرگزاری فارس، «هاکریا 2040»؛ نام برنامه ای تلویزیونی است که به تازگی بر روی آنتن سیما رفته است.

«هاکریا» واژه‌ای عبری است به معنای منطقه یا محدوده؛ و البته نامی در قلب تل آویو که در آن بیشتر نهادها و ساختارهای امنیتی و نظامی در آن مستقر است و منطقه سبز است.

این برنامه تلویزیونی قصد دارد تا به بررسی واقع بینانه و به دور از هیاهوهای متداول به ساختار و نهادهای اسراییل بپردازد. پرداختن به اسراییل و و ماهیت اصلی آن برای جمهوری اسلامی ایران و مردم، امری ضروری به نظر می رسد. شناخت دشمنی که هر روز در منطقه کنار گوش ما در حال ضربه زدن است و ترورهایش جان عزیزترین افراد و دانشمندان ما را می گیرد؛ شناختی از جنس علمی و موشکافانه برای بررسی نهادها.

متاسفانه آنچه که تاکنون احساس می شود خلاء اصلی پرداخت به اتفاقات و تحولات داخل جامعه صهیونیستی است برای جامعه ای که بخواهد با آن مبارزه کند.

برنامه هاکریا 2040 و همچنین پایگاه اطلاع رسانی آن توانسته این خلاء را تا حد قابل قبولی پر کند برای کسانی که به دنبال اتفاقات و تحولات داخل جامعه صهیونیستی هستند.

این برنامه تلویزیونی شامل 13 قسمت است با موضوعاتی از قبیل بررسی ساختارهای نظامی –امنیتی و اجتماعی اسراییل که از شبکه خبر سیما روزهای جمعه ساعت 16:10 و تکرار آن ساعت 20:12 پخش می شود.

قسمت ها:

1- میلیتاریسم

2-روابط ایران – اسراییل در دوران پهلوی

3-اتحاد پیرامونی

4-ایران- اسراییل ؛ تخاصم

5-موساد

6-هرم قدرت سیاسی در اسراییل

7-شکاف های اجتماعی

8-احزاب و کنست

9-اتاق های فکر

10-سیستم های نظامی امنیتی

11-دیانت و سیاست

12-مجمتع های صنعتی نظامی

13- روابط آمریکا- اسراییل

تهیه کننده و سردبیر: سید هاشم موسوی

تهیه شده در سازمان هنری رسانه ای اوج

محقق و پژوهشگر: علی عبدی

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه مستند بپیوندید:

تلگرام خانه مستند