مستند «پشت دیوار 47»، نگاهی به زندگی کودکان مبتلا به سندروم داون

مستند «پشت دیوار 47»، نگاهی به زندگی کودکان مبتلا به سندروم داون

مستند «پشت دیوار 47»، نگاهی به زندگی کودکان مبتلا به سندروم داون
۰۳ مرداد ۱۳۹۶

«پشت دیوار 47» مستندی برای نشان دادن استعدادهای نهفته در وجود بچه‌هایی است که تنها یک کروموزم بیشتر دارند.

جابر مطهری‌زاده، کارگردان مستند در خصوص اثر جدیدش گفت: مستند جدیدی به نام «پشت دیوار 47» را مدتی است کلید زده ام و تا به امروز حدود 80 درصد از کار را فیلمبرداری کرده ام، این مستند همان طور که از اسمش پیداست در خصوص بچه‌هایی با مشکل سندروم داون است.

وی در ادامه به موضوعات مختلفی که در این مستند با آن روبه‌رو می‌شویم، اظهار داشت: این مستند حول سه موضوع مهم می‌چرخد که اولین موضوعی که این بچه‌ها با آن رو‌به‌رو هستند، نگاه متفاوتی است که از سوی مردم به آنها می‌شود و من در این کار سعی کردم تا با نشان دادن استعدادهای بی‌نظیر این افراد قدری از این نگاه‌ها بکاهم، همچنین موضوع دیگری که در این مستند به آن اشاره کردم؛ امکانات محدودی چون «آموزش» است که اکثر این افراد از آن محرومند و فکر جدی و اساسی برای این نیازشان نشده است.

مطهری‌زاده در ادامه به مشکل دیگری اشاره کرد و بیان کرد: البته نیازهای پزشکی هم از دیگر مشکلات این افراد است که خیلی از خانواده‌ها به لحاظ مالی توانایی پرداخت هزینه درمان مشکلاتی را که برخی از سندروم داونی‌ها دچار آن هستند، ندارند و به همین دلیل خیلی زود فوت می‌کنند.

وی در خصوص تاسیس موسسه‌ای به نام «دیوار 47» تصریح کرد: مجموعه «دیوار ۴٧» موسسه‌ای است که خانوم دکتر آزاده عباس‌زاده به تنهایی این مجموعه را راه‌اندازی کرده و حدود 10 سال است که به حمایت از افراد مبتلا به سندروم داون مشغول است. اما واقعیت این است که افرادی مثل دکتر عباس‌زاده نیاز به حمایت دارند و یک شخص تا چند سال می‌تواند از این افراد حمایت کند، تیم‌های ورزشی تشکیل بدهند و یا کمک‌های پزشکی ارائه دهد؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: فیلمبرداری این کار همچنان ادامه دارد و من تمام تلاشم را می‌کنم تا این اثر را در جشنواره سینما حقیقت نمایش دهم.

گفتنی است؛ عوامل این مستند عبارتند از: مجری طرح و کارگردان: جابر مطهری‌زاده، تهیه‌کننده: مهدی مطهر، فیلمبردار: جواد رزاقی‌زاده، صدابردار: داود قلی‌پور، تولید: محمدعلی ربیعی، هادی زمانی، دستیار فیلمبردار: عارف ندایی.

گفتنی است این مستند، از آثار خانه مستند انقلاب اسلامی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه مستند بپیوندید:

کانال تلگرام خانه مستند